Lai arī Zemitāna tilts ir nonācis tik sliktā tehniskā stāvoklī, ka lielo bedru dēļ uz tā nācies samazināt atļauto braukšanas ātrumu, pilnīga tilta pārbūve nav gaidāma ātrāk kā 2021.gadā.
No šodienas uz Jorģa Zemitāna tilta abos braukšanas virzienos maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir noteikts 30 kilometri stundā. Ierobežojumi noteikts saistībā ar satiksmei bīstamām bedrēm, kas uz tilta veidojas straujas gaisa temperatūras maiņas ietekmē.
Lai gan Rīgas domes Satiksmes departaments ir uzdevis pilnsabiedrības "Daugavas labā krasta uzturētājs" nodrošināt pastiprinātu tilta brauktuves stāvokļa kontroli, lai nekavējoties veiktu satiksmes drošībai bīstamo avārijas bedru remontu, būtiski uzlabojumi tiltam nav gaidāmi ātrāk kā pēc diviem gadiem.
Kā aģentūru LETA informēja Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola, Zemitāna tilta visu konstrukciju speciālā inspekcija ir veikta 2018.gada vasarā. Inspekcijas tehniskās atskaites slēdzienā noteikts, ka tilta nestspējas stāvoklis ir apmierinošs, tomēr, ņemot vērā konstatēto vizuālo defektu apjomu, tiek rekomendēta tilta atjaunošana vai pārbūve trīs gadu laikā.
Satiksmes departaments šobrīd esot uzsācis iepirkuma dokumentācijas sagatavošanu, lai izsludinātu iepirkumu par projekta dokumentācijas izstrādi tilta pārbūvei. Pārbūves darbi tiks veikti pēc projekta dokumentācijas izstrādes un saskaņošanas, orientējoši 2021.gadā.
Līdz šim, lai novērstu bīstamību, departaments veicis atsevišķu tilta konstrukciju remontdarbus - tilta betona konstrukcijām ir veikta aizsargslāņa nokalšana kāpņu zonās, kur pastāv tā atdalīšanās risks, veikta kāpņu korodējušo metāla nosedzošo konstrukciju demontāža, kā arī veikta to zemtilta zonu daļu, kur pastāv drošības apdraudējuma risks, nožogošana.
2018.gada maijā drošības palielināšanai uz tilta kāpnēm uzstādītas pagaidu margas, kas nepieļauj gājēju piekļūšanu esošajām margām.