RĪGA SKAITĻOS: Sabiedriskais transports

© Dāvis Ūlands, F64 Photo Agency

Uzņēmums Rīgas satiksme gadā pārvadā ap 141 līdz 142 miljoniem pasažieru. Tas, ko sabiedriskā un privātā transporta lietotāji dēvē par sastrēgumiem, bet satiksmes organizētāji – tikai par satiksmes sablīvējumu, ir regulāra darbdienu parādība.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā vērtē, ka pašreizējā situācijā liela daļa centra ielu ir vērtējamas kā pilsētas maģistrāles, bet perspektīvā pilsētas maģistrāles statuss šajā apkaimē tiktu saglabāts tikai Hanzas ielai. Tādējādi pilsētas centrā galvenā nozīme paliktu pilsētas nozīmes ielām - Krišjāņa Valdemāra, Aristida Briāna, Tallinas, Brīvības, Marijas un Aleksandra Čaka, Bruņinieku, Stabu, Ģertrūdes, Elizabetes, Dzirnavu ielai, Kalpaka, Merķeļa un Raiņa bulvāriem, Eksporta un Pulkveža Brieža ielām. Saskaņā ar perspektīvo transporta shēmu Lāčplēša iela būtu tikai vietējas nozīmes iela.

Sabiedriskā transporta maršrutu tīkla pārklājums Centra apkaimē ir ļoti blīvs, un no tā bez pārsēšanās var nokļūt jebkurā citā Rīgas apkaimē.

Visintensīvākā sabiedriskā transporta kustība norisinās pa Raiņa bulvāri un Merķeļa ielu, kā arī pa K. Valdemāra ielu, Brīvības ielu, K. Barona ielu un Marijas ielu. Centra apkaimē sabiedriskā transporta nodrošinājums ir teju ideāls. Nedaudz vājāks tas ir Klusajā centrā, bet arī šajā teritorijā attālums līdz tuvākajai sabiedriskā transporta pieturai nepārsniedz 300-350 metru.

Ekrānuzņēmums no NRA

Avots: RD Pilsētas attīstības departaments


http://news.lv/Neatkariga_Rita_Avize_Latvijai/2019/02/05/riga-skaitlos

Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.