Sabiedriskajā transportā sutu rada pasažieri

© f64

Kamēr karstums pārspēj vienu siltuma rekordu pēc otra, arī Rīgas sabiedriskajā transportā nereti nav ko elpot un temperatūra salonā šķiet vēl augstāka nekā ārā. Uzņēmumā Rīgas satiksme (RS) apliecina, ka pēdējās dienās neviens kondicionētājs nav izgājis no ierindas, bet neizturamo sutu rada paši pasažieri.

Viņi alkās pēc vēsuma atrauj vaļā logus, tāpēc kondicionētāja darbība kļūst neefektīva.

Pirms divām dienām Neatkarīgā pārliecinājās, ka 16. maršruta autobusā pasažieri teju vai ģība, cik salonā bija karsts, kaut arī visi logi bija vaļā. Vienīgais glābiņš bija izkāpt no autobusa, un, kaut arī ārā gaisa temperatūra pārsniedza 30 grādus, tur tik un tā bija vēsāk.

"Visi kondicionieri strādā. Jaunajos autobusos iestādīts automātisks režīms, un tehnika to regulē pati. Cilvēka faktors ir izslēgts, un šoferis var nezināt, cik karsts ir salonā," skaidro RS preses sekretārs Viktors Zaķis. Salonā gaisa temperatūrai jābūt 20 grādu. Tomēr, tiklīdz atver transportlīdzekļa durvis vai logus, aukstais gaiss tūdaļ izplūst laukā un noturēt konstanti vēsu temperatūru ir grūti. "Karstums tempā nāk iekšā, un pasažieri paši nesaprot, kāpēc cepas," komentē V. Zaķis. Ja logi ir aizvērti, kā, piemēram, trolejbusos, kur tie arī nobloķēti, vēsums salonā saglabājas. Neatkarīgā novēroja, ka nereti šoferi pat iziet salonā un aizver logus, tiklīdz konstatē, ka kāds tos atķibinājis vaļā.

V. Zaķis informē, ka visos RS autobusos ir kondicionētāji, ar tiem aprīkoti arī 70–75 procenti trolejbusu, bet tramvaji gan neviens, izņemot jauno zemās grīdas tramvaja vagonu, kurš kursē 6. maršrutā. Ja kondicionētājs izietu no ierindas, sabiedriskais transports nedrīkstētu neizbraukt reisā, jo tā netiek uzskatīta par avārijas situāciju. Kaut arī Rīgas domes Satiksmes departaments jau brīdinājis autovadītājus, ka vairākās vietās Rīgā karstuma dēļ nedarbojas luksofori un var izveidoties sastrēgumi, RS apgalvo – sabiedriskā transporta aprīkojumu karstums pagaidām nav izvedis no ierindas.

Svarīgākais