Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) un pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" vienojusies par nosacījumiem, lai varētu turpināt Skanstes tramvaja līnijas projekta īstenošanu, pastāstīja uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.
Viņš pastāstīja, ka šodien notikušajā sanāksmē, kurā piedalījās CFLA, "Rīgas satiksmes", Satiksmes ministrijas, Finanšu ministrijas un citu institūciju pārstāvji, puses vienojušās pilnībā apturēt projekta būvniecības daļas un ritošā sastāva iepirkumu izstrādi.
"Mēs jau bijām uzsākuši darbu pie būvniecības darbu iepirkuma nolikuma izstrādes, taču tagad to apturēsim un sāksim pilnīgi no jauna. Jaunā iepirkuma specifikācija tiks veidota tā, lai tas būtu pieejams maksimāli plašākam pretendentu lokam, izslēgtu visas ierobežojošās prasības un neradītu nekādas aizdomas par iepirkumu godīgumu," skaidroja Matīss. Tieši tāpat no jauna tiks veidots iepirkums arī par 12 tramvaju iegādi. Ja šie nosacījumi tiks īstenoti, CFLA paudusi gatavību atsākt sadarbību ar uzņēmumu.
Abi iepirkumi varētu tikt izsludināti divu līdz trīs mēnešu laikā.
Vienlaikus "Rīgas satiksmei" dota nedēļa laika, lai sagatavotu un CFLA iesniegtu grafiku, kādā projektu plānots realizēt. "Kopumā mūsu grafiks paredz, ka Skanstes tramvaja līnijas izbūves projekts tiks īstenots līdz 2023.gadam - tieši tāpat, kā bija paredzēts pirms tam. Uzskatu, ka esam spējīgi to izdarīt," pauda Matīss.
Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sācis kriminālprocesu saistībā ar trim "Rīgas satiksmes" iepirkumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļu iegādi.
Skanstes tramvaja līnijas projekts paredz ne vien pašas līnijas izbūvi, bet arī 12 tramvaju iegādi. Šajā iepirkumā pieteikušies bija divi pretendenti "Škoda" un SIA "Stadler", taču iepirkums nebija noslēdzies, jo vēl notika pretendentu izvērtēšana. "Škoda" ir viens no kriminālprocesā iesaistītajiem uzņēmumiem.
Līdz ar to, reaģējot uz uzņēmumā notiekošo, CFLA decembra beigās pieņēma lēmumu apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar KNAB sāktajiem kriminālprocesiem.
Kopējās Skanstes tramvaja projekta izmaksas tiek lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.