Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Rīgā \ Satiksme

Uzsākta "Rail Baltica" būvprojekta iepirkuma otrā kārta

© Lauris Aizupietis/F64 Photo Agency

Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail", kas izveidots Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta "Rail Baltica" īstenošanai, izsludinājis otrās kārtas iepirkumu par būvprojektēšanas un autoruzraudzības pakalpojumu sniegšanu posmiem Vangaži-Salaspils-Misa Latvijā un Tallina-Rapla Igaunijā, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Seši starptautiski konsorciji, kur apvienojušies būvprojektēšanas un inženieru uzņēmumi no Baltijas un citām Eiropas valstīm, kvalificējušies otrās kārtas iepirkumam posmam Latvijas teritorijā un desmit - Igaunijas teritorijā. Iepirkuma uzvarētājiem būs jānodrošina būvprojekta pamatrisinājumu izstrāde dzelzceļa zemes klātnes, virsbūves un civilstruktūru būvniecībai, kā arī vērtības inženierija, teritoriālo plānu risinājumi, detalizēta būvprojekta izveide un autoruzraudzība.

"Abos dzelzceļa posmos ir vairāki augstas sarežģītības infrastruktūras objekti, piemēram, tilts pār Daugavu, kā arī Tallinas-Raplas maģistrāles šķērsojums. Esam gandarīti, ka pieteikumi saņemti no uzņēmumiem, kam ir plaša inženierijas pieredze lielos infrastruktūras projektos, kas ir līdzīgi gan apjoma, gan sarežģītības ziņā," komentēja "RB Rail" tehniskais direktors Marts Nilsens.

Sākotnējais plāns paredz, ka "Rail Baltica" pamata trases posms Vangaži-Salaspils-Misa Latvijā būs 67 kilometrus garš ar 33 pārvadiem un pārejām, kā arī savienojumu ar "Rail Baltica" intermodālo loģistikas centru Salaspilī un Vangažos plānoto infrastruktūras apkopes punktu. Šis posms šķērsos 11 tiltus, kuru skaitā ir arī viena no ievērojamākām būvēm Latvijas teritorijā - aptuveni 1,3 kilometru garš tilts pār Daugavu.

Savukārt Igaunijas posma Tallina-Rapla garums sasniegs 48 kilometrus, un tajā pašlaik plānoti 24 pārvadi un pārejas, kā arī četras dzīvnieku pārejas.

Pieteikumu iesniegšanas termiņš posmam Igaunijas teritorijā ir 2019.gada 13.februāris, bet posmam Latvijas teritorijā - 2019.gada 19.februāris.

Līdz šim izsludināti septiņi no 11 būvprojekta iepirkumiem, kas attiecas uz 57% no visas "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas. Igaunijā būvprojekta iepirkumi ir procesā visos posmos no Latvijas/Igaunijas robežas līdz Tallinai. Latvijā un Lietuvā ir uzsākti divi no četriem būvprojektu iepirkumiem katrā valstī - posmos ap Rīgu un no Kauņas līdz Lietuvas/Latvijas robežai.

Kā ziņots, tiek sagaidīts, ka būvprojekta izstrādes iepirkumi visai "Rail Baltica" dzelzceļa līnijai noslēgsies 2021.gada beigās.

"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.