Tā kā no drošības viedokļa Kārļa Ulmaņa gatves un Vienības gatves krustojums bija "sāpju punkts" pilsētas satiksmē, no 9.jūlija plānots veikt satiksmes organizācijas izmaiņas, uzlabojot kreisā pagrieziena manevru, šodien žurnālistus informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Vadims Baraņņiks (SC).
Reorganizācija nozīmē, ka kreisais pagrieziens no Jūrmalas virziena Kārļa Ulmaņa gatvē uz Vienības gatvi centra virzienā tiek likvidēts, savukārt kreisā pagrieziena manevram no Kārļa Ulmaņa gatves uz Vienības gatvi virzienā uz Jelgavas zaļais luksofora signāls tiks paildzināts, par dažām sekundēm ilgāk aizturot pretimbraucošo plūsmu Kārļa Ulmaņa gatvē no Jūrmalas virziena.
Tā kā kreiso pagriezienu vairs nevarēs veikt, autovadītāji sev vēlamajā mērķi varēs nokļūt, izmantojot Mūkusalas apli.
Satiksmes plūsmas caurlaides spēja būtiski netiks uzlabota, jo šajā krustojumā plūsma principā ir lielāka nekā caurlaides spēja un situāciju var uzlabot, tikai izbūvējot divlīmeņu šķērsojumu, kura izpēte veikta jau 2008.gadā, taču realizācija apstājusies finanšu trūkuma dēļ, skaidroja Satiksmes departamenta speciālisti.
Satiksmes organizācija krustojumā veikta, jo būtiski palielinājies avāriju skaits tajā. Ja pērn šeit fiksēti astoņi ceļu satiksmes negadījumi, visi bez ievainotajiem, tad šogad - jau deviņi negadījumi ar četriem ievainotajiem, preses konferencē norādīja departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns.
Situācijas drošības uzlabošanai šajā krustojumā pirmo reizi Latvijā tiks izmantots luksofora indikators, kas autovadītājam, kas vēlas veikt kreiso manevru, sniegs informāciju par to, ka pretimbraucošajiem ir iededzies sarkanais signāls. Šāds indikators bieži izmantots Rietumeiropas valstīs, piemēram, Francijā.
Satiksmes organizācijas izmaiņas uzlabos gan plūsmas caurlaides, gan drošības ziņā situāciju autovadītājiem, kas brauc uz un no Jelgavas. Piemēram, no Rīgas centra uz Jelgavu zaļais luksofora signāls būs par dažām sekundēm ilgāks. Savukārt autovadītājiem, kas brauc uz un no Jūrmalas, jārēķinās, ka dienas vidū no plkst.10 līdz 15 uz Rīgas centru zaļais luksofora signāls būs par dažām sekundēm īsāks, vienlaikus no Rīgas centra uz Jūrmalu zaļais luksofora signāls būs par dažām sekundēm ilgāks. Kopumā aprēķināts, ka pēc rekonstrukcijas nedaudz palielināsies krustojuma kopējā caurlaides spēja - krustojumu varēs šķērsot aptuveni līdz 100 transporta līdzekļiem vairāk nekā līdz šim.
Krustojuma rekonstrukciju veikuši transporta plūsmu plānošanas un analīzes uzņēmums SIA "Solvers" un luksoforu dienests SIA "Latkons".