Rīgas satiksme sola kompensēt pasažieriem e-talona kļūmes radītos zaudējumus

Sestdien, 19.jūnijā, pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksmes" elektroniskajā norēķinu sistēmā bija vērojama sistēmiska kļūda, kā rezultātā pasažieri nevarēja reģistrēt savas darbadienu mēnešbiļetes un bija spiesti iegādāties jaunu braukšanas biļeti.

Jau ziņots, ka sestdien Latvijā bija darba diena, tāpēc sabiedriskais transports Rīgā kursēja pēc darba dienu grafika un pasažieriem, kuri bija iegādājušies braukšanas kartes darba dienām, bija jābūt iespējām tās izmantot.

Aģentūrā LETA vērsās kāds "Rīgas satiksmes" klients, kurš norādīja, ka šīs kļūdas rezultātā no viņa e-talona, lai arī viņam ir darbadienu mēnešbiļete, tika noņemta atsevišķi iegādātā brauciena biļete.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis aģentūrai LETA norādīja, ka šādi starpgadījumi vakar bija vērojami, jo sistēmā bija radusies "aizķeršanās", kas liedza reģistrēt darbadienām iegādātas kartiņas. Zaķis apgalvoja, ka kontroles dienesti par kļūdu sistēmā bijuši informēti un tika brīdināti nesodīt pasažierus, kas šo situāciju nebija izmantojuši ļaunprātīgi.

"Rīgas satiksme" atvainojas saviem klientiem un gadījumā, ja sistēmas kļūdas rezultātā radušies lieki tēriņi, lūdz vērsties uzņēmuma klientu apkalpošanas centros, lai saņemtu kompensāciju.

Taujāts, vai šādi gadījumi neliecina, ka elektroniskā biļešu sistēma ir ļoti neelastīga un nav ērti pielietojama, Zaķis pauda viedokli, ka, lai arī šis nav pirmais gadījums, kad ir problēmas ar e-talona sistēmas darbību, tomēr to nevarot attiecināt uz sistēmu kopumā, jo "elektronika ir elektronika un novirzes no normas notiek".

Zaķis apgalvoja, ka par katru gadījumu tiek veikta analīze un tiek darīts viss, lai no šādām kļūdām neciestu sabiedriskā transporta lietotāji.

Vaicāts, kā līdzīgos gadījumus labāk rīkoties pasažieriem, lai nebūtu jāpiedzīvo lieki tēriņi sistēmas kļūdu rezultātā, Zaķis norādīja, ka katrs gadījums ir jāvērtē individuāli un jebkuru neskaidrību rezultātā palīdzību var saņemt "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centros, taču viens padoms visiem dzīves gadījumiem viņam neesot, jo ir gadījumi, kad paši cilvēki aizmirst vai nepamana, ka viņu braukšanas kartiņām ir beidzies limits vai termiņš.

Biznesa žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un biržas "NASDAQ OMX Riga" 2009.gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" "Rīgas satiksme" ar uzņēmuma vērtību vērtību 201,29 miljoni latu ierindojas 11.vietā. 2008.gada pētījumā "Rīgas satiksme" ar uzņēmuma vērtību 111 miljoni latu ierindojās 21.vietā, bet 2007.gada pētījumā uzņēmums ar vērtību 99,24 miljoni latu bija 27.vietā.

Svarīgākais