Rosina, kā sakārtot taksometru bardaku lidostā

© f64

Taksometru braucieniem no lidostas, stacijas un pasažieru ostas varētu noteikt fiksētu cenu vai to griestus.

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) šodien pēc koalīcijas partiju sanāksmes sacīja, ka darba grupai divu nedēļu laikā būs jānāk klajā ar konkrētiem priekšlikumiem situācijas risinājumam. Darba grupās darbosies Satiksmes ministrijas (SM), Tieslietu ministrijas, Iekšlietu ministrijas un Ekonomikas ministrijas pārstāvji.

Kučinskis skaidroja, ka SM jau ir sagatavojusi priekšlikumus, tos nepieciešams izskatīt no juridiska un konkurences viedokļa. SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) aģentūrai LETA sacīja, ka likumā nepieciešams ietvert deleģējumu valdībai noteikt maksimālu tarifu taksometru pakalpojumiem noteiktās vietās. Konkrētais objektu skaits vēl tiks vērtēts, bet pašlaik runa ir par lidostu, pasažieru ostu un staciju.

Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V) žurnālistiem norādīja, ka pašlaik šajā jomā pārprastas brīvā tirgus tiesības, līdz ar to būtu jānosaka fiksētais tarifs vai cenu griesti.

Jau ziņots, ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (V) nosūtījis vēstuli vairākām atbildīgajām valsts institūcijām, aicinot risināt "taksometru jautājumu" Rīgas lidostā, jo tas esot valsts reputācijas, tūrisma attīstības un investīciju piesaistīšanas jautājums

SM paziņoja, ka patlaban strādā pie izmaiņām normatīvajos aktos, lai lidosta "Rīga" varētu risināt radušos problemātisko situāciju ar taksometriem Rīgas lidostā.

Lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte sacīja, ka lidostas iespējas rīkoties "taksometru jautājumā" ierobežo Administratīvās tiesas lēmums, kas nosaka, ka lidosta nekādā veidā nedrīkst iejaukties taksometru pakalpojumu sniegšanas organizēšanā lidostas publiskajā teritorijā, tādējādi problēmas ar taksometru pakalpojumiem lidostā atrisināsies, kad tiks sakārtota situācija taksometru nozarē kopumā.

Latvijā

Finanšu nozares asociācijas (FNA) apkopotie dati liecina, ka šī gada pirmajos desmit mēnešos četrām lielākajām bankām Latvijā ir izdevies novērst finanšu krāpšanas mēģinājumus un pasargāt klientu līdzekļus vairāk nekā 10 miljonu eiro apmērā. Tomēr šajā pašā periodā krāpniekiem izdevies izkrāpt vairāk nekā 13 miljonus eiro. Visbiežāk krāpšanas gadījumi ir saistīti ar investīciju krāpniekiem (78% gadījumu novērsti) un telefonkrāpniekiem (51% gadījumu novērsti).

Svarīgākais