Latvijā braucam ar gaužam nolietotiem auto; vidējais vecums - 13,7 gadi

© f64

Slovākija, Latvija, Igaunija, Kipra un Spānija ir valstis, kurās ir ievērojami vecāki transporta līdzekļi nekā cituviet Eiropā. 2018. gada jaunākie dati liecina, ka kopumā Latvijā reģistrēto transporta līdzekļu vidējais vecums ir 13,76 gadi, iekams Eiropā kopumā – 10,7 gadi.

Latvijā reģistrēto kravas auto vidējais vecums patreiz ir 11,85 gadi, bet transporta līdzekļu ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām - 10,9 gadi. Visbēdīgāk uz kopējā fona izskatās autobusi ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām - to vidējais vecums patreiz ir 16,3 gadi. Savukārt kravas auto ar pilnu masu no 12 līdz 16 tonnām - pat 19,77 gadi.

Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Māris Zoltners uzsver: “Šī brīža tendences liecina, ka, lai gan cilvēki apzinās, ka, braucot ar vecu auto, viņi maksā vairāk, tomēr pastāv kāda psiholoģiskā barjera, kas daudziem vadītājiem traucē pieņemt lēmumu par auto parku atjaunošanu. Manuprāt, šī barjera rodas, jo lielai daļai Latvijas uzņēmēju nav pārliecības par stabilitāti nākotnē, attiecīgi, šis jautājums jārisina jau valstiskā līmenī. “

Latvijā

Interneta personības “iShowSpeed” pāris stundu ilgā viesošanās Rīgā izvērtās par vienu no vasaras karstākajiem tematiem. Vizītes izmaksas 30 tūkstošu eiro apmērā pamatoja ar to, ka pasaulslavenais strīmeris palīdzējis uzrunāt plašu jauniešu auditoriju, līdz ar to popularizēja Latvijas tēlu. Taču šī vizīte ir vien neliela daļa no Latvijas ieguldītā valsts tēla veidošanā. Pēdējos piecos gados valsts publiskā tēla veidošanas aktivitātēm atvēlēti gandrīz seši miljoni eiro. Taču šo izdevumu atdeve nav konkrēti izvērtēta, secina LTV raidījums “de facto”.