Svarīga informācija tiem, kuri savu auto atstāj pie "Alfas"

© Lauris Aizupietis, F64 Photo Agency

Domājot par klientu ērtībām, tirdzniecības parka (t/p) Alfa autostāvvietās ir ieviestas jaunas ceļazīmes ar maksimālo stāvēšanas ilgumu četras stundas. No šā gada 30. oktobra katram autovadītājam uz automobiļa priekšējā paneļa ir jānorāda informācija par laiku, cikos transportlīdzeklis ir novietots stāvvietā.

“Esam novērojuši, ka autovadītāji savus transporta līdzekļus bieži atstāj t/p Alfa autostāvvietās, lai dotos darba gaitās uz tuvējiem birojiem vai pārsēstos uz sabiedrisko transportu, kas ērti un ātri aizved tos uz pilsētas centru, lai gan šīs stāvvietas ir paredzētas tirdzniecības parka apmeklētājiem. Lai risinātu šo problēmu, esam izvietojuši jaunas ceļazīmes, kas nosaka t/p Alfa autostāvvietu izmantošanas laiku līdz četrām stundām. Tas ir pietiekami gan garākai iepirkšanās tūrei, gan kino apmeklējumam,” atzīst t/p Alfa vadītāja Irīna Toropova.

Stāvvietā ir izvietotas ceļazīmes, kas ir saskaņotas ar AS Latvijas Valsts ceļi, t.i., 532. zīme “Stāvvieta” ar 833. papildzīmi “Stāvēšanas ilgums”. Ceļazīmes paredz to, ka autovadītājam, kurš novietojis automobili ar šīm zīmēm apzīmētajā teritorijā, redzamā vietā aiz automobiļa priekšējā stikla jānovieto informācija par laiku, cikos transportlīdzeklis novietots stāvvietā.

Laiku var norādīt, izmantojot speciāli tam paredzētus pulksteņus vai atstājot rakstisku zīmīti, kas norāda auto novietošanas laiku. Ja apmeklējums ilgst vairāk nekā četras stundas, ikviens autovadītājs ir aicināts atjaunot norādīto laiku un turpināt iepirkšanos.

Transportlīdzekļu novietošanu t/p Alfa teritorijā kontrolē Rīgas Pašvaldības policija, pārraugot to, vai auto novietošana ir atbilstoša ceļazīmju noteikumu prasībām. Cilvēki tiek aicināti ievērot likumu un ceļa satiksmi organizējošās zīmes, neatkarīgi no tā, vai tas ir uz ielas vai autostāvvietā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais