Vai ar bojātu vējstiklu var iziet tehnisko apskati?

© Publicitātes foto

Atlīdzības par bojātiem vējstikliem tiek pieteiktas arvien biežāk – šogad reģistrēto apdrošināšanas gadījumu skaits palielinājies par 5%, savukārt izmaksāto atlīdzību apjoms par 14%, sasniedzot 820 tūkstošus eiro, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) aktuālie dati. Vienlaikus BALTA veiktais pētījums atklāj, ka autovadītāji nav vienisprātis, vai vējstikla bojājums ir pietiekams iemesls transportlīdzekļa tehniskās apskates atteikumam.

„Visvairāk atlīdzību par negadījumiem, kas saistīti ar vējstiklu bojājumiem, tiek pieteikti laikā no maija līdz augustam, jo tieši šajā periodā cilvēki vairāk brauc ārpus pilsētas, tādejādi biežāk pārvietojas pa grants ceļiem. Vējstiklu bojājumus lielākoties gūst ceļa posmos, ko klāj grants segums, kad no garām vai priekšā braucošās automašīnas tiek pacelti akmeņi, kas trāpa transportlīdzekļa priekšējā vējstiklā. Tāpat šobrīd valsts autoceļu tīklā norit aktīva būvdarbu sezona, kas arī mēdz palielināt risku gūt automašīnu vējstikla bojājumus. Jāsaka, ka mūsdienās ir iespējams kvalitatīvs stiklu remonts pie nelieliem vējstiklu bojājumiem, ja to veic nekavējoties pēc bojājuma iegūšanas. Tādējādi ir iespēja samazināt radušos zaudējumus, gan arī būtiski ietaupīt laika resursu vējstikla bojājumu novēršanai,” stāsta Ingus Savickis, BALTA Atlīdzību direktors.

Saskaņā ar BALTA veiktā pētījuma rezultātiem teju puse jeb 46% aptaujāto autovadītāju savā pieredzē ar vējstikla bojājumiem ir saskārušies vismaz vienu reizi, savukārt katrs ceturtais jeb 27% - pat vairākkārt. Runājot par tehniskajām apskatēm, autovadītāju vidū vienprātības gan nav - 40% ir pārliecināti, ka bojāts vējstikls ir pietiekams iemesls tehniskās apskates atteikumam, kamēr 24% autovadītāju par šo apgalvojumu nav pārliecināti. Vienlaikus 72% respondentu atzīst, ka laikā, kad negadījums noticis, nav bijusi iegādāta apdrošināšanas polise, kurā būtu iekļauta vējstiklam radīto bojājumu atlīdzināšana, tāpēc izdevumus par tā nomaiņu nācies segt pašiem.

Komentējot vējstikla bojājumus kā vienu no iemesliem, kāpēc transportlīdzeklim tiek atteikta tehniskā apskate, CSDD Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors norāda: „Galvenā prasība attiecībā uz vējstikla bojājumiem - tie nedrīkst ierobežot autovadītājam redzamību, ietekmēt stikla izturību un apdraudēt satiksmes drošību!”

Tomēr CSDD vērš uzmanību, ka ikviens gadījums tiek vērtēts individuāli. „Lai pārbaudītu sava spēkrata drošumu, aicinām autovadītājus augustā doties uz „Tehniskās apskates nakts” pasākumiem Cēsīs, Rēzeknē, Tukumā un Rīgā, kur bez maksas būs iespēja veikt auto diagnostiku un saņemt speciālista konsultāciju, kā arī noteiktā kārtībā veikt tehnisko apskati,” mudina J. Aizpors.

Lai izvairītos no iespējamiem vējstikla bojājumiem, BALTA iesaka:

  • Ievērot lielāku distanci ar kravas transportlīdzekļiem un būt īpaši uzmanīgiem situācijās, ja krava nav noslēgta un pastāv iespēja atsevišķu priekšmetu izkrišanai.

  • Pārvietojoties pa grants ceļiem, ievērot papildu piesardzību, piemēram, izvēloties ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto.

  • Vedot kravu, pārliecināties, ka tā ir kārtīgi nostiprināta.

  • Negaisa laikā neatstāt automašīnu zem kokiem un to tuvumā.

  • Ja vējstiklā jau ir izveidojušies nelieli bojājumi, nekavējoties vērsties vējstiklu remonta vietās.

  • Ievērot kustības ierobežojumus un braukšanas ātrumu ceļa remonta vietās.

Latvijā

Vai karš Ukrainā tiks iesaldēts? Kāpēc iedzīvotājiem beidzies romantisma periods attiecībā pret Ukrainas prezidentu Volodimiru Zelenski? Kāpēc sarūk ziedotāju skaits kara plosītajai valstij – par šo un citiem aktuāliem jautājumiem saistībā ar notikumiem Ukrainā pēc 1000 kara dienām TV24 raidījumā “Nedēļa. Post scriptum” runā iniciatīvas “Twitter konvojs” aizsācējs, Eiropas Parlamenta deputāts (Apvienotais saraksts) Reinis Pozņaks.

Svarīgākais