Jaungada naktī ''Taxify'' tomēr tik drastiski necels cenas 

© Taxify.eu

Platformas ''Taxify'' pārstāvji pēc sarunām ar Rīgas domi vienojušies Vecgada vakarā un Jaungada naktī tomēr piemērot visiem braucieniem augstāko maksimāli pieļaujamo tarifu, vienlaikus nepārsniedzot pilsētas saistošajos noteikumos noteikto tarifu slieksni, kā tas sākotnēji bija plānots.

Tarifs visiem braucieniem šajā periodā būs 2,13 eiro par iekāpšanu, 0,71 eiro par kilometru un 0,14 eiro par minūti.

''Uzņēmums atzinīgi novērtē panākto kompromisu ar pilsētas vadību, ar kuru jau tuvākajā laikā tiks sāktas divpusējās sarunas par nepieciešamo izmaiņu veikšanu pilsētas saistošajos noteikumos, kas nosaka maksimālos tarifa griestus. Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) sarunā ar ''Taxify'' līdzdibinātāju Martinu Villigu iepazinās ar situāciju un pauda gatavību modernizēt esošos nosacījumus,'' aģentūrai LETA pavēstīja ''Taxify''.

Pēc platformas pārstāvju paustā, ņemot vērā, ka klientu pieprasījums pēc pakalpojuma šajā Jaunāgada naktī var būt pat 14 reizes lielāks nekā ikdienā, bet vadītājiem nav iespējas būtiski celt tarifus, taksometri bieži vien gluži vienkārši nav pieejami vai arī uz tiem jāgaida vairākas stundas.

''Piemēram, iepriekšējā gadā ''Taxify'' Jaungada naktī apkalpoja vairākus tūkstošus klientu, tomēr Rīgā vairāk nekā 6000 klientu izsaukuma brīdī lietotnē neredzēja nevienu auto. ''Taxify'' uzsver, ka esošie tarifa ierobežojumi ir pretrunā gan ar vadītāju, gan klientu interesēm un tirgus konkurences nosacījumiem un tirgū cenu vajadzētu regulēt, ņemot vērā piedāvājuma un pieprasījuma attiecības un godīgu konkurenci. Vecgada vakarā un citos augsta pieprasījuma periodos vadītājiem ir jādod iespēja un tiesības nopelnīt atbilstoši, jo tā ir svētku diena, kurā viņi ir darbā, nevis kopā ar tuviniekiem. Vienlaikus situāciju izmanto atsevišķi negodpratīgi vadītāji, kuri piespiež klientus vienoties par neoficiālu summu, kas var būtu nesamērīgi augsta, turklāt brauciens nekur netiek reģistrēts,'' klāstīja platformas pārstāvji.

Aģentūra LETA jau rakstīja, ka Vecgada vakarā un Jaungada naktī ''Taxify'' mobilajā platformā bija plānots palielināt tarifus četras līdz septiņas reizes, pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus.

Savukārt Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins aģentūrai LETA pauda, ka šāda rīcība ir pretrunā ar normatīvo aktu prasībām. ''Aicinām lietotni ''Taxify'' neieviest paaugstināto tarifu plānu Vecgada vakarā un Jaunā gada naktī, jo tas nav saskaņā ar valstī noteiktajām normatīvo aktu prasībām. Norādām, ka, uzdodot ''Taxify'' programmā strādājošajiem vadītājiem paaugstināt tarifus, pārsniedzot pārvadātāja licencē noteiktos, šoferi ir spiesti rīkoties pretlikumīgi un par šādu rīcību var tikt piemērots administratīvais sods līdz pat 700 eiro apmērā, kā arī draudēt licences anulēšana,'' klāstīja Jakrins.

Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā pārvadātājiem tiek piešķirtas licences un saskaņoti tarifu plāni Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā. Savukārt saistošo noteikumu izpildi kontrolē Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienests.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais