Piegādātāju autostāvvietas Rīgā - kā uzlabot situāciju?

© Pilsēta cilvēkiem/Facebook

Facebook lapa "Pilsēta cilvēkiem" publicējusi ierakstu par autostāvvietu problēmām preču piegādātājiem. Bieži šīs automašīnas traucē gājējiem un citiem satiksmes dalībniekiem, taču tās likvidējot sagādās problēmas arī preču piegādātājiem.

"Pilsēta cilvēkiem" ziņo, ka īpaši cilvēkiem ar redzes traucējumiem ir problēmas pārvietoties par Barona ielu Rīgā, kur uz neredzīgo gājēju joslas uzstādīta preču piegādātāju autostāvvieta. Rīgas domes Satiksmes departaments norādījis, ka konkrētajā vietā autostāvvietu likvidēs.

"Mēs uzskatām, ka šāda rīcība - piegādātāju stāvvietas vienkārši likvidēt - nekādā veidā neatrisinās problēmu, ka preču piegādātājiem Krišjāņa Barona ielā nav kur novietot transportlīdzekļus. Situācija ar preču piegādātāju stāvvietām Barona ielā un vispār Rīgā ir kritiska, jo tādas praktiski neeksistē. Barona ielā autostāvvieta, ko tagad iecerēts likvidēt, bija vienīgā preču piegādātāju stāvvieta visā ielas 3 kilometru garumā. Šī iemesla dēļ preču piegādātāji transportlīdzekļus novieto kur nu pagadās - vai nu uz ietvēm, vai arī brauktuves malā, kur ierīkota gluda josla velosipēdistiem, tādā veidā apgrūtinot un padarot bīstamu gājēju un velosipēdistu pārvietošanos pa šo ielu," vēsta Facebook lapas ieraksts.

"Pilsēta cilvēkiem" iesaka, ka, lai piegādes transportlīdzekļu vadītāji nebūtu spiesti transportlīdzekļus novietot vietās, kur tas citiem traucē, piegādātāju autostāvvietas jāizveido visās Barona ielas šķērsielās, kur vien tas ir iespējams un nepieciešams, un esošās maksas autostāvvietas ik pēc noteiktas distances jāpārveido par stāvvietu preču piegādātāju autotransportam.

Šādā veidā organizējot satiksmi, piegādātājiem vairs nebūtu attaisnojumu ar savu transportlīdzekli nobloķēt ietves, tā vietā piegādes transports tiktu novietots tam paredzētā stāvvietā un prece veikalā vai kafejnīcā tiktu nogādāta ar speciāli tam paredzētajiem piegādes ratiņiem. Šāda sistēma veiksmīgi darbojas vairākās Rietumu valstīs, tādēļ ir pēdējais laiks to ieviest arī Rīgā.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais