AUTOVADĪTĀJIEM: Nepareizas auto novietošanas iemesli

© f64

 Automašīnu skaits pieaug, bet vietas pilsētā vairāk nepaliek, līdz ar to auto novietošana kļūst par izaicinājumu ikvienam pilsētas braucējam. Eksperti apkopojuši galvenos neprecīzas auto novietošanas iemeslus.

Vāja gabarītu izjūta

Zināma lieta katram braucējam - ja līdz galam neizjūti sava auto gabarītus, grūti ne tikai to vadīt, bet arī novietot stāvvietā. Sēžot mašīnā, vienmēr viss šķiet lielāks un tuvāk, nekā ir patiesībā. Ja auto aprīkots ar sensoriem, problēma lielā mērā ir atrisināta. Ja to nav - slinkums jāmet pie malas un labāk divreiz pārliecināties, vai auto kādam netraucēs un ir novietots precīzi starp līnijām.

Nepareiza trajektorija

Pilsētā vietas auto novietošanai paliek arvien mazāk. Esam pieraduši, ka ielas ir pilnas, jāspraucas šaurās spraudziņās starp cieši noliktām mašīnām. Tikpat biežas ir situācijas, kad neizmantojam visu pieejamo telpu, pārlieku baidoties no tā, kas mūs nemaz neapdraud. Trajektorijas izvēlei vislielākā loma ir, novietojot auto skujiņā. Visbiežāk braucam pārāk tuvu tai malai, kurā grasāmies novietot auto, un neizmantojam visu stāvvietā pieejamo telpu. Kad esam aptuveni vienas mašīnas attālumā no nolūkotās vietas, stūre nedaudz jāpagriež pretējā virzienā, lai veidojas lielāka trajektorija. Tad stāvvietā varēs iebraukt taisnāk un nebūsim piespiedušies pārāk tuvu kaimiņam.

Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi

Ir dzirdēts, ka virziena rādītājus stāvvietās izmanto tikai iesācēji, kas joprojām cītīgi ievēro visus teorijā minētos noteikumus. Tomēr šāda attieksme ir nevietā! Pagrieziena rādītājs brīdina citus par autovadītāja noskatīto vietu un tālāko rīcību. Šī sistēma noteikti jāievēro arī slēgtās stāvvietās, ne tikai novietojot savu automašīnu uz ielas. Spēkā ir arī labās rokas likums, galvenā un mazākas nozīmes ceļa princips, ātruma ierobežojumi u.tml.

Nepareiza iebraukšana paralēlajā auto stāvvietā

Auto novietošana paralēli brauktuves malai biežāk ir aktuāla uz ielas. Intensīva satiksme, maz laika, nedrīkst aizkavēt citus - šo iemeslu dēļ gribas ātrāk iebraukt noskatītajā vietā. Taču, mēģinot to izdarīt, nonākam pretējā situācijā. Ja paralēlajā stāvvietā iebraucam ar auto priekšgalu, auto iztaisnošanai var nākties tērēt pat līdz 20 liekām kustībām. Pareizākā rīcība - parādīt pagrieziena rādītāju, lai informētu aizmugurē braucošo par vēlmi novietot auto. Tad pabraukt uz priekšu, līdz auto ir vienā līnijā ar priekšā novietoto automašīnu, un visbeidzot - ar aizmuguri lēnām iegriezties vietā, bet priekšgalu iztaisnot pēdējo.

Spoguļu nepilnvērtīga izmantošana

Spoguļi ir labākie palīgi auto novietošanā, bet praksē ne vienmēr tos pienācīgi izmantojam. Tajos var labi redzēt būtiskos orientierus, pēc kuriem vadīties, lai precīzi un veikli novietotu auto. Jāatceras daži vienkārši principi, kam jāpievērš uzmanība, lai auto novietotu pēc iespējas raitāk. Piemēram, lai veiksmīgi iebrauktu paralēlajā stāvvietā, jārīkojas šādi:

- vispirms jāpiebrauc blakus priekšā esošajam auto,

- ar sava auto aizmuguri jāiegriežas nolūkotajā vietā,

- kad kreisajā spogulī redzami abi aizmugurē stāvošā auto lukturi, stūre jāiztaisno,

- visbeidzot jāiztaisno auto priekšpuse.

Pārāk aktīva stūres grozīšana

Liekas stūres kustības rada risku aizķert blakus novietotos auto. Biežāk tas notiek, ja cenšamies iebraukt paralēlajā stāvvietā ar auto priekšgalu. Savukārt, braucot ārā no stāvvietas, jāizbrauc iespējami tālu un tikai tad jātaisno stūre. Jo tālāk izgriežam auto, jo mazāks risks aizķert priekšā novietoto spēkratu.

Latvijā

Tā kā stājusies spēkā Valsts pārvaldes iekārtas likumā ietvertā prasība katru mēnesi publiskot iestādes tīmekļa vietnē amatpersonām izmaksāto atalgojumu, var uzzināt, kādas algas Saeimas deputāti saņēmuši, piemēram, februārī.