Rīgas pašvaldība novērojusi autostāvvietu pieredzi, kas populāra Vācijā - kur mašīnas tiek novietotas starp joslām. Piemēram, Berlīnes mikrorajonos tas ir visizplatītākais auto novietošanas veids. Jāpiebilst, ka šīs pieejas īstenošanai būs jāiekārto daudzas jaunas gājēju pārejas.
Rīgas pašvaldība neveidos autostāvvietas pagalmos. Tam ir divi iemesli. Pirmkārt, liela daļa iedzīvotāju, iespējams, pat vairākums, ir pret stāvvietām pagalmos. Tās ir ērtas 30% rīdzinieku, kuriem pieder automašīnas. Taču 70% rīdzinieku nepriecājas, ka zem viņu logiem stāv desmitiem automašīnu, kas rada troksni un izplūdes gāzes. Otrkārt, papildu stāvvietas pagalmā, vienalga, nebūs pilnīgi taisnīgs risinājums, jo visiem tomēr vietu nepietiks.
Savukārt auto novietošana ielu malās parasti būs pilnīgi saprātīgā attālumā no dzīvojamajām mājām, vienlaikus mašīnas nestāvēs tieši zem logiem.
Pirmā šāda stāvvieta tiks ierīkota šogad. Šīs stāvvietas tiks izveidotas tur, kur zem zemes nav komunikāciju, un tāpēc nav nepieciešama projektēšana. Vienlaikus šogad sāksies projektēšanas darbi, lai 2017. gadā ierīkotu vēl šādu stāvvietu.
2018.gadā Rīgas dome turpinās ierīkot stāvvietas gar ielu malām un sāks veidot arī pirmās stāvēšanas vietas starp joslām. Rīgas dome uzsver – visas jaunās stāvvietas mikrorajonos būs bez maksas!