Rīgas dome apstiprina jauno sabiedriskā transporta biļešu cenu

© rigassatiksme

Rīgas domes deputāti šodien apstiprināja Rīgas sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu no 1.februāra 1,15 eiro apmērā, kā arī grozījumus attiecīgajos domes saistošajos noteikumos jaunas biļetes cenas un ar to saistīto izmaiņu ieviešanai.

Par šo lēmumu domes sēdē atturējās balsot deviņi Rīgas domes opozīcijas pārstāvji.

Domes opozicionāri šo lēmumprojektu dēvēja par "sasteigtu" un "nesagatavotu". Viņi uzsvēra, ka, pirmkārt, nav pietiekami informēti par visiem finansiālajiem rādītājiem, kas skar uzņēmumu "Rīgas satiksme", kā arī detalizētu jaunā tarifa veidošanos. Viņi arī atzīmēja, ka ārkārtas domes sēde neesot sasaukta likumā noteiktajā kārtībā - tā sākās ar kavējumu un arī attiecīgo informāciju, kas skar minētos jautājumos, visi deputāti neesot laikus saņēmuši.

Domes deputāts, nacionālās apvienības frakcijas priekšsēdētājs Dainis Locis sacīja, ka iepriekš kopā ar citiem pašvaldības pārstāvjiem ir piedalījies sēdēs, kur tika runāts ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvjiem par iespēju iegūt finansējumu no valsts nerīdzinieku pārvadājumu kompensēšanai. Viņš atzina, ka tikšanās, kas notika decembra vidū, bijusi konstruktīva, taču uz otru sēdi minētā darba grupa tā arī nesanāca. Locis arī sacīja, ka izprot Saeimas lēmumu nepiešķirt Rīgas pašvaldības lūgto dotāciju 15 miljonu eiro apmērā saistībā ar pārkāpumiem, ko pagājušā gada vasarā konstatēja Valsts kontrole (VK), secinot, ka "Rīgas satiksmes" noteiktais tarifs ir nesamērojams. "Šādu lēmumu mēs šodien neatbalstīsim," frakcijas vārdā debatēs sacīja Locis.

"Jau vairāk nekā stundas garumā noraugāmies sliktas pārvaldības paraugstundā", debatēs sacīja domes "Vienotības" frakcijas priekšsēdētāja Sarmīte Ēlerte. Viņa uzsvēra, ka domes deputāti nesaņēma ne atbildi uz to, kāpēc šis jautājums jāskata tik sasteigtā ārkārtas sēdē, ne arī pilnīgu informāciju par visiem datiem. "Baraņņiks no galvas sauca skaitļus, kā tika veidoti tarifi un pašizmaksas. Nav arī pārliecības, ka ņemti vērā VK aizrādījumi un labotas problēmas," pauda deputāte.

"Joprojām nav nekādas pārliecības, vai vispār šī dotācija, ko katru gadu iemetam melnajā caurumā, ir pamatota. Mums nāksies balsot par vienošanos, kas noslēgta starp Nilu Ušakovu (SC) un "Rīgas satiksmi" - ""Vienotība" te nevar piedalīties," debašu noslēgumā sacīja Ēlerte.

Arī deputāts Andris Lācis (VL-TB/LNNK) uzsvēra, ka "Rīgas satiksmes" izmaksas atbilst citiem gadiem - degvielas izmaksas pašlaik esot 2006.gada līmenī, bet dotācijas apjoms šo gadu laikā palielinājies vismaz divreiz. Tāpat viņš uzsvēra, ka deputātiem nav tikuši uzrādīti "Rīgas satiksmes" 2010.gadā veiktā audita rezultāti, jo, kad deputāti uzņēmumam to lūguši, viņiem atbildēts, ka šie dati ir slepeni un nav paužami.

"Un tagad jūs gribat, lai mēs, būdami neinformēti, atbalstītu lēmumu, kas skar gandrīz 100 miljonus eiro pašvaldības budžeta? Uzskatu, ka jautājums nav sagatavots kvalitatīvi un ir jāatliek," pauda Lācis.

Kā ziņots, ņemot vērā, ka valdība tā arī nav piekritusi sadarboties ar Rīgas domi pilsētas sabiedriskā transporta finansēšanā, kā arī to, ka ir traucēts piemērot atšķirīgus apmaksas noteikumus rīdziniekiem un nerīdziniekiem, no šī gada 1.februāra stāsies spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā, aģentūru LETA informēja Rīgas domē.

Pēc "Rīgas satiksmes" izmaksu aprēķiniem, jaunā pilnās biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā no februāra būs 1,15 eiro. Tas nozīmē, ka ikvienam cilvēkam, kurš neietilpst kādā no pasažieru kategorijām, kam dome noteikusi atlaides, neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas biļete maksās 1,15 eiro.

Šogad Rīgā tiks saglabātas visas esošās atlaides un brīvbiļetes, bet daudzām plašām grupām tiks noteiktas jaunas atlaides, saglabājot viņiem esošās biļešu cenas.

Nestrādājošie pensionāri, skolēni, visu grupu invalīdi arī turpmāk Rīgas sabiedrisko transportu varēs izmantot bez maksas. Skolotājiem, pilna laika studentiem, daudzbērnu ģimenēm un citu pasažieru kategorijām, kurām ir tiesības saņemt atlaides, braukšanas maksa nemainīsies un paliks 2014.gada līmenī. Strādājošie pensionāri arī saņems braukšanas maksas atlaidi, kas ļaus viņiem saglabāt līdzšinējo viena brauciena cenu - 0,60 eiro.

Tiks piešķirta jauna atlaide nepilna laika studentiem, kas turpmāk saņems tādu pašu atlaidi kā pilna laika studenti, proti, par vienu braucienu maksās 0,30 eiro.

Rīgas dome arī turpinās būtiski dotēt abonementu biļešu cenas "Rīgas satiksmes" pastāvīgajiem klientiem. Rezultātā abonementu biļešu cenas tiks palielinātas ļoti piesardzīgi un dažas cenas joprojām saglabāsies zemākas, nekā tās bija 2013.gadā. Piemēram, dārgākajai mēnešbiļetei (visiem transporta veidiem, visiem maršrutiem, visām mēneša dienām) cena palielināsies par 25% - no 40 eiro līdz 50 eiro. 2013.gadā cena šai biļetei bija 45,90 latu jeb 65,50 eiro.

Domē skaidro, ka no 1.februāra biļešu cenu līdz 1,15 eiro par braucienu plānots palielināt arī Rīgas mikroautobusos. Oficiāli par šo jautājumu gan lems Rīgas domes Satiksmes departamenta autotransporta komercpārvadājumu licencēšanas komisija sēdē otrdien, 20.janvārī.

Līdz ar biļetes cenas paaugstināšanu Rīgas sabiedriskajā transportā pieaugs arī līgumsods par braukšanu bez biļetes, proti, tas paaugstināsies no pieciem eiro līdz 20 eiro, šodien Rīgas domē notiekošajā preses brīfingā pastāstīja "Rīgas satiksmes" vadītājs Leonīds Bemhens.

Bemhens arī informēja, ka no 1.februāra, pērkot biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja, tā maksās divus eiro.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais