Deviņu mēnešu laikā vilcienus izmantojuši 14,7 miljoni pasažieru

© f64

Šā gada deviņos mēnešos Latvijā vilcienus izmantojuši 14,77 miljoni pasažieru, liecina AS "Pasažieru vilciens" apkopotie dati.

Elektrovilcienu pasažieru kopējais skaits bijis 13,35 miljoni, dīzeļvilcienu pasažieru skaits - 1,42 miljoni. Vislielākais pasažieru skaits elektrovilcienos bijis šā gada jūlijā - 1,81 miljons. Arī dīzeļvilcienos lielākais pasažieru skaits bijis tieši jūlijā - 187 423.

Salīdzinot ar 2012.gada rādītājiem, lielākais pasažieru skaita pieaugums bijis jūnijā, kad gan elektrovilcienos, gan dīzeļvilcienos braucēju skaits bija par 5% lielāks nekā iepriekšējā gadā.

"Pasažieru vilciens" katru mēnesi rūpīgi analīzē pasažieru plūsmu, lai attiecīgi noslogotākajos maršrutos palielinātu vagonu skaitu, bet mazāk izmantotajos reisos norīkotu vilcienus ar mazāk vagoniem. Piemēram, ja vasarā lielāka uzmanība tika pievērsta maršrutiem dienas vidū un nedēļas nogalēs Jūrmalas un Saulkrastu virzienos, tad rudens sezonā lielākā pasažieru plūsma ir darba dienu rītos un vakaros.

Kopējie biļešu ieņēmumi deviņos mēnešos ir uzņēmuma "Pasažieru vilciens" budžetā plānotajā apmērā - 11,46 miljoni latu.

"Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis uzsver, ka pirmo trīs ceturkšņu rādītāji ir ļoti labi. "Skaitļi vēlreiz pierāda, ka vilciens Latvijā ir būtiska sabiedriskā transporta daļa, kura ir ne tikai jāuztur, bet arī jāattīsta. Un viens no veidiem, kā to izdarīt, ir nodrošināt mūsu uzticīgajiem pasažieriem jaunus, ērtus un modernus vilcienus."

Birkmanis arī norāda, ka jau patlaban darba dienu rītos līnijās strādā visi uzņēmuma rīcībā esošie elektrovilcienu sastāvi, taču ir redzams, ka ar esošo vagonu skaitu ir par maz, lai pasažieriem nodrošinātu komfortablu pārvietošanos visā maršrutā - populārākie reisi ir pārpildīti, cilvēki spiesti stāvēt kājās.

"Mūsu mērķis ir maksimāli samazināt to laiku, kas pasažierim jāstāv kājās, ja vilciens ir piepildīts. Lai to īstenotu, jāpalielina vagonu skaits, ko pašlaik tehniski nevaram izdarīt, jo vagonu vienkārši trūkst. Tāpēc ļoti ceram uz jauniem vilcieniem, kas dos gan plašākas iespējas variēt ar vagonu skaitu, gan arī ieviest Pierīgā jau daudz pieminēto intervālu grafiku," stāsta Birkmanis.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Pasažieru vilciena" apgrozījums pērn bija 45,3 miljoni latu, kas ir par 17,4% vairāk nekā 2011.gadā, kad apgrozījums bija 38,6 miljoni latu. Pērn uzņēmums atgriezās pie peļņas, sasniedzot 168 536 latus, savukārt 2011.gadā uzņēmums cieta zaudējumus 81 927 latu apmērā.

AS "Pasažieru vilciens" dibināts 2001.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 666 147 lati.

Latvijā

Latvijas Mākslas zinātnieku un kuratoru biedrība (LMZKB) un vairākas radošo nozaru organizācijas aicina noteikt viena gada moratoriju to pieminekļu pārvietošanai, kas tiek pamatota ar totalitāro režīmu slavināšanu, šajā laikā aicinot diskutēt par kultūrvides pārmaiņām.

Svarīgākais