Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti šodien nolēma no Pilsētas infrastruktūras fonda piešķirt 32 320 latu Pilsētas attīstības departamentam, lai pētītu attīstības koncepcijas Tērbatas, Krišjāņa Barona un Vaļņu ielā.
Pilsētas attīstības departamenta Projektu vadības pārvaldes vadītājs Uldis Kolkovskis šodien komitejas sēdē skaidroja, ka Tērbatas ielu varētu veidot kā ielu ar prioritāti gājējiem, Vaļņu ielu kā iepirkšanās ielu, bet Barona ielu - kā garāko tirdzniecības ielu Baltijā. 39 320 lati nepieciešami izpētei, kā katru no šiem projektiem būtu iespējams realizēt, un par šo finansējumu paredzēts izstrādāt visu triju projektu tehniski ekonomisko pamatojumu un vizualizācijas, lai lemtu, kuru projektu virzīt tālāk.
Kā ziņots, Rīgas domē ilgstoši tiek diskutēts par iespēju pārveidot Tērbatas ielu par gājēju ielu. Šo ideju sākotnēji izteicis bijušais Rīgas vicemērs Ainars Šlesers, taču tai ir daudz skeptiķu un pretinieku, jo ielas pārveidošana saistīta ar ievērojamām satiksmes organizācijas izmaiņām un ierobežojumiem. Arī Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) iepriekš atzinis, ka nav simtprocentīgi pārliecināts, vai Tērbatas ielas pārveidošana par gājēju ielu ir labākā ideja. Viņaprāt, labāk būtu gājēju ielu izveidot Vecrīgā un slēgt satiksmei Vaļņu ielas posmu no Kaļķu ielas līdz Pulvertornim.
Savukārt Latvijas Tirgotāju asociācijas pārstāvis Zulfukars Tosuns, kurš pārstāv Barona ielas uzņēmējus, uzskata, ka tirdzniecības ielas koncepcijai lieliski atbilst Barona iela, jo uz tās patlaban jau atrodas trīs enkurnomnieki - "Galerija Centrs" ielas sākumā, "Barona centrs" ielas vidū un "Bērnu pasaule" ielas galā, tāpat tajā jau patlaban iespējams iegādāties visu preču spektru.
Domnieki pērn novembrī nolēma, ka izpēte būtu jāveic par vairākām ielām, tāpēc jautājums par teju 40 000 latu piešķiršanu Tērbatas ielas izpētei tika atlikts. Šodien Pilsētas attīstības komitejā skatīts kā piedāvājums par iepriekš lūgtajiem 39 320 latiem veikt izpēti par trim ielām, lai vēlāk lemtu par izdevīgāko variantu.
Vispirms par 3200 latiem tiks veikta tehniskās specifikācijas izstrāde, saņemti eksperta atzinumi, par 21 784 latiem notiks esošās situācijas izvērtēšana, 9436 lati paredzēti tehniski ekonomiskā pamatojuma, izmaksu un ieguvumu analīzes un alternatīvu risinājumu izstrādei, 2400 latu - integrētu pamatotu priekšlikumu sniegšanai, 2500 latu - ekspertu atzinumu saņemšanai.
Kopumā izpēte aizņems aptuveni deviņus mēnešus. Projekta tāmē lielākais finansējums - 9500 latu - paredzēts transporta plūsmu modelēšanai, bet 8000 latu - ekspertu piesaistei.
Domnieks Olafs Pulks (V) šodien komitejas sēdē pauda neizpratni, kas gan šajā jomā vēl būtu jāpēta - pērn par 19 110 latiem jau ir veikta izpēte par satiksmes organizāciju Tērbatas ielā, Vaļņu ielā jau tagad gājējiem ir prioritāte, savukārt, lai noteiktu tirdzniecības vai iepirkšanās ielas statusu Barona ielā, īpaša izpēte nav nepieciešama, jo šis statuss nav saistīts ar satiksmes organizācijas izmaiņām.
Domnieki tomēr lēma, ka situācija ir jāizpēta, un atbalstīja kopumā 39 320 latu piešķiršanu no Rīgas pilsētas infrastruktūras fonda, lai pētītu iespējas Vaļņu ielu veidot par iepirkšanās ielu, Barona ielu - par tirdzniecības ielu, bet Tērbatas ielu - par gājēju ielu.