Rīgā lielāko pasaules buru kuģu regate

Rīgā 2013.gada jūlijā notiks pasaulē lielākās buru kuģu regates „The Tall Ships Races 2013” posms, kad Rīgā ienāks ap simt burinieku un jahtu.

Ceturtdien, 12. jūlijā  Rīgas domē notika darba grupas sēde, kurā pārrunāja atbildīgo institūciju gatavību buru kuģu regates „The Tall Ships Races 2013” posma rīkošanai. Tika nolemts, ka turpmāk regates koordinatora funkcijas veiks nodibinājums „LIVE Riga”, atsevišķu biroju šī pasākuma norises nodrošinājumam neveidojot.

Kā zināms, Rīga ir iekļauta starptautiskās organizācijas „Sail Training International” 2013. gadā rīkotās burinieku regates „The Tall Ships Races 2013” maršrutā Orhūsa (Dānija) – Helsinki (Somija) –Rīga – Ščecina (Polija). Saskaņā ar plānoto grafiku, buru kuģi Rīgas ostā viesosies no 24.līdz 28.jūlijam.

„The Tall Ships Races” ir lielākā burinieku un jahtu regate pasaulē. Tajā ik gadu piedalās ap 80 - 100 burukuģu no visas pasaules. Ņemot vērā regates arvien pieaugušo popularitāti, Latvijas Burāšanas mācību asociācijas valdes priekšsēdētājs Uģis Kalmanis prognozēja, ka 2013. gadā Rīgas ostā ienāks ap 100 buru kuģu, atvedot sev līdzi apmēram 5000 burātāju.

Darba grupas vadītāja vietnieks Rīgas pilsētas izpilddirektors Juris Radzevičs atgādināja, ka pēdējo reizi pasaulē lielākā regate Rīgā viesojās 2003.gadā, kad “Cutty Sark Tall Ships’ Races 2003” ietvaros Rīgas ostā piestāja vairāk nekā 80 burinieku. Regates organizatori Sail Training International toreiz atzina Rīgu par regates labāko ostu, pasniedzot Rīgai speciālu ceļojošo balvu.

„Tā kā paši šo kvalitātes latiņu esam pacēluši, mūsu pienākums noturēt to tikpat augstu”, uzsvēra izpilddirektors.

Viņš informēja, ka regates organizēšana sadalīta vairākos blokos. Pirmkārt jānodrošina pašas lielās flotes apkalpošana, tai skaitā, jāsagatavo piestātnes un tauvošanās palīglīdzekļi, loči un velkoņi, dušas, tualetes un ūdens, kuģu degvielas uzpilde, elektrības padeve un cita tehniskā palīdzība, imigrācijas un muitas procedūras.

Par svarīgiem veicamajiem mājasdarbiem tika pieminēta arī dažādu pasākumu organizēšana burinieku apkalpēm: kapteiņu vakariņas, apkalpju balle un parāde, ekskursijas un kultūras programma, kā arī buru parāde, atstājot Rīgu.

Tāpat nepieciešams veikt virkni organizatorisku pasākumu, tai skaitā arī veidot regates Rīgas posma publicitāti. Pirmais no uzdevumiem šajā jomā būs Rīgas prezentācija šā gada regates vienā no posmiem – Lisabonā – 22.jūlijā.

Darba grupa arī atbalstīja Latvijas Burāšanas mācību asociācijas valdes priekšsēdētāja Uģa Kalmaņa iniciatīvu organizēt izmēros unikālā Sanktpēterburgas burinieka „Mir” ienākšanu Rīgā šā gada septembra beigās, kas būs ļoti svarīgi no regates Rīgas posma popularizēšanas, marketinga un sponsoru piesaistes viedokļa.

Regates „The Tall Ships Races 2013” uzņemšanu Rīgā „Sail Training International” organizē sadarbībā ar Rīgas domi, Rīgas Brīvostu, Rīgas Pasažieru termināli, Latvijas Burāšanas mācību asociāciju, Rīgas domes Ārlietu pārvaldi un nodibinājumu „LIVE Riga”.

Latvijā

Pirms sākt izvērtēt Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas starpziņojumu “Rail Baltica” projekta lietā, tikai viena maza piebilde: ASV starpkontinentālā dzelzceļa trasi 3077 kilometru garumā, kas savienoja ASV austrumdaļu ar Klusā okeāna piekrasti – “Pacific Railroad”, uzbūvēja sešos gados: no 1863. gada līdz 1869. gadam. Ar tā laika tehnoloģiskajām iespējām. Mēs sešos gados esam tikai dažas stacijas uzsākuši būvēt un iebetonējuši Daugavā bēdīgi slaveno pāli.

Svarīgākais