Dienvidu tilta nedienas turpinās

© F64 Photo Agency

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniegtās sūdzības dēļ nav iespējams uzsākt Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību.

Vakar pēcpusdienā IUB mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka sūdzības izskatīšanas termiņš bija 14. marts, bet lēmums vēl nav pieņemts. Neatkarīgā vakar IUB nesaņēma konkrētu atbildi, kad Rīgas domes Satiksmes departaments tiks informēts par to, vai sūdzība bijusi pamatota.

Izsakot aizdomas, ka Rīgas domes izsludinātais konkurss par Dienvidu tilta trešās kārtās būvniecību nav noritējis godīgi, ar sūdzību IUB vērsās Lietuvas būvuzņēmums Kauno Tiltai. Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere norāda, ka šī pretendenta piedāvājums bijis visdārgākais. Kamēr IUB nav devis zaļo gaismu jau izsludinātajam konkursam, pašvaldībai nav ne tiesību, ne iespēju pieņemt kādus citus lēmumus un meklēt finansējumu. «Kavē procesu,» skopi komentēja I. Dišlere.

Šā gada janvāra beigās Rīgas dome informēja, ka 17,5 miljonus latu vērtās Dienvidu tilta trešās kārtas būvnieki ir zināmi. Tā ir vietējo būvnieku apvienība ACB, Tilts un Viadukts. Plānots, ka Dienvidu tilta atlikušo posmu (no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai) varētu pabeigt 2013. gada beigās. Pašlaik nekādas citas prognozes vēl netiek izteiktas. Naudu tilta pabeigšanai Rīgas dome plānojusi aizņemties no Valsts kases vai cita aizdevēja, ja tas piedāvās izdevīgākus nosacījumus.

Jāatgādina, ka pēc ilgas dīkstāves, savstarpēji vienojoties, pagājušā gada rudenī tika lauzts līgums starp pašvaldību un līdzšinējo būvnieku – uzņēmumu Transport Systems, jo pilsēta nevarēja atrast finansējumu Dienvidu tilta pabeigšanai. Sākotnēji bija plānots, ka tilts būs pilnībā gatavs šā gada maijā.

Dienvidu tilta būvniecība sākās 2004. gadā. Tiltu ceļ trīs kārtās, pirmo no tām pabeidza 2008. gada nogalē. Vēl pēc diviem gadiem pabeidza būvēt otro kārtu. Trešajā kārtā jāizbūvē jauna automaģistrāle Jāņa Čakstes gatvē un nobrauktuves no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais