Trīs partiju blokam koalīcijas sarunās jāpiedāvā līdzvērtīgas sadarbības modelis, kas ievērotu arī "Par/Progresīvie" (PP) intereses, šodien žurnālistiem sacīja Rīgas domes PP frakcijas priekšsēdētājs Mārtiņš Kossovičs.
Rīgas domes koalīcijas sarunās trīs partiju bloku, kas sevi dēvē par topošās koalīcijas kodolu, veido "Jaunā vienotība" (JV), Nacionālā apvienība/Latvijas Reģionu apvienība (NA/LRA) un "Kods Rīgai" (KR).
PP sagaida, ka minētās "trīsvienības" deputāti drīzumā izvirzīs arī Rīgas mēra amata kandidātu, kuram jānāk ar redzējumu gan par Rīgu, gan par sadarbību ar koalīcijas partneriem, atzīmēja Kossovičs pēc PP šodienas tikšanās KR pārstāvjiem.
Sarunu ar KR Kossovičs novērtēja kā vienu no vērtīgākajām un pozitīvākajām sarunām ar koalīcijas partneriem. Pozitīvi šodienas sarunu ar KR novērtēja arī PP politiķis Ivars Drulle, atzīmējot, ka
izrunāti pašreizējās politiskās situācijas cēloņi.
Kossovičs akcentēja, ka arī topošajai koalīcijai esot jāturpina īstenot "ambiciozus plānus", kādi esot bijuši līdzšinējai koalīcijai, domes sasaukuma sākumā apņemoties "mierināt satiksmi" un mazināt rindas bērnudārzos.
PP frakcijas priekšsēdētājs norādīja, ka šonedēļ iecerēts vienoties par sadarbības memorandu. Gan "Par/Progresīvie", gan "Kods Rīgai" esot vienisprātis, ka ir jākoncentrējas uz dažiem desmitiem paveicamajiem darbiem līdz sasaukuma pilnvaru beigām 2025.gadā.
Kā ziņots, visas kādreizējās koalīcijas frakcijas paziņojušas, ka neviena politiskā spēka interesēs nav ārkārtas vēlēšanas, līdz ar to notiek sarunas, lai vienotos par turpmāko sadarbību.
Koalīcijas šķelšanās notika pēc konflikta par Satiksmes departamenta darba izvērtēšanu. Konflikta rezultātā mērs Mārtiņš Staķis (PP) paziņoja par atkāpšanos no Rīgas mēra amata. Pēc disciplinārlietas izmeklēšanas komisijas ziņojuma disciplinārlieta pret Satiksmes departamenta amatpersonām ir izbeigta bez rezultāta.
JV, NA/LRA un KR ir izveidojuši 20 balsu bloku, tāpēc viņu pusē esot iniciatīva piedāvāt Rīgas mēra amata kandidātu. JV, NA/LRA un KR noraidījušas PP priekšlikumu samazināt vicemēru skaitu no trim līdz vienam un pārdalīt atbildības sfēras, JV atņemot atbildību par satiksmes jomu.