Aptauja: Pozitīvi Rīgas domes darbu novērtē vien 43% rīdzinieku

© Romāns Kokšarovs / F64

Pagājušajā gadā nogalē nedaudz pasliktinājies Rīgas domes darba vērtējums, liecina sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS pagājušā gada novembrī un decembrī veiktās aptaujas dati.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem kopumā 43% aptaujāto rīdzinieku pret domes darbību bija noskaņoti pozitīvi. Savukārt negatīvi domes darbu vērtēja 41% aptaujāto.
Ja salīdzina pagājušā gada maija un novembra-decembra aptauju rezultātus, secināts, ka iedzīvotāju vērtējums domes darbībai ir pasliktinājies un vērtējuma indekss pazeminājies no 1,1 līdz mīnus diviem.

Latvijas pilsoņi domes darbībai sniedza atzinīgāku vērtējumu nekā respondenti bez pilsonības. Attiecīgi pilsoņu apmierinātības indekss bija 0,8, bet nepilsoņu - mīnus 14,7.

Biežāk nekā caurmērā apmierinātību ar domes darbu pauda respondenti vecumā no 18 līdz 34 gadiem, aptaujātie ar augstāko izglītību, iedzīvotāji ar latviešu sarunvalodu ģimenē, publiskajā sektorā nodarbinātie, kā arī Centra rajonā un Vidzemes priekšpilsētā dzīvojošie.

Savukārt negatīvi pret domes darbu biežāk nekā caurmērā bija noskaņoti respondenti vecumā no 45 līdz 54 gadiem un tie, kuriem ir 64 gadi un vairāk, aptaujātie ar pamatizglītību, iedzīvotāji ar krievu sarunvalodu ģimenē, pētījuma dalībnieki ar zemiem vai vidēji zemiem ienākumiem, kā arī Zemgales priekšpilsētā un Ziemeļu rajonā dzīvojošie.

Lūgti sniegt vērtējumu domes darbam dažādu pašvaldības funkciju izpildē, visbiežāk atzinīgi 2021.gada novembrī un decembrī respondenti vērtēja ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu nodrošināšanu. Ar to apmierināti bija 85% aptaujāto.

Salīdzinoši bieži pozitīvi tika novērtēts domes darbs siltumapgādes nodrošināšanā, komunālo pakalpojumu sniegšanas kvalitātes nodrošināšanā, parku, skvēru, zaļo zonu ierīkošanā un uzturēšanā.

Vairāk nekā puse pētījuma dalībnieku pozitīvi vērtēja pašvaldības policijas darbu, skolu ēku uzturēšanu, sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, sadzīves atkritumu apsaimniekošanu, pilsētas apgaismojuma nodrošināšanu, bērnudārzu uzturēšanu, rūpes par kultūras dzīvi pilsētā, veselīga dzīvesveida un sporta veicināšanu kā arī teritorijas labiekārtošanas un tīrības nodrošināšanu.

Salīdzinoši retāk iedzīvotāji pauduši apmierinātību ar veselības aprūpes iestāžu pieejamības nodrošināšanu, pakalpojumu sniegšanas kvalitātes nodrošināšanu iedzīvotājiem pašvaldības iestādēs, sociālās palīdzības, sociālās aprūpes sniegšanu.

Mazāk nekā ceturtā daļa aptaujāto Rīgas iedzīvotāju atzina, ka ir apmierināti ar uzņēmējdarbības sekmēšanu pašvaldības teritorijā, bezdarba mazināšanu, palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā, ielu, ietvju un laukumu uzturēšanu un remontu kā arī korupcijas risku mazināšanu pašvaldības darbā.