Atklāj, cik izmaksās Rīgas korporatīvās identitātes atjaunošana

 
©Oksana Džadana/ F64

Rīgas korporatīvās identitātes atjaunošana izmaksās 19 600 eiro.

Pašvaldībā uzsver, ka netiek veidota jauna vizuālā identitāte, bet tiek atjaunota esošā Rīgas korporatīvā identitāte un tās vadlīnijas, par pamatu izmantojot Rīgas pilsētas ģerboņus.

Šo identitāti ikdienas komunikācijā pilsētvidē, digitālajos un cita veida materiālos izmantos pašvaldības iestādes - departamenti un aģentūras.

Korporatīvās identitātes atjaunošana notiek, jo pēdējo reizi Rīgas iestāžu identitāte un vizuālās vadlīnijas pašvaldībā aktualizētas pirms desmit gadiem - 2012.gadā. Tās vairs neatbilst mūsdienu prasībām, īpaši digitālās vides materiālos, piemēram, sociālajos tīklos, prezentācijās, audiovizuālajos materiālos.

Pašvaldībā uzsver, ka šis nav pilsētas tēla "rebrendings", bet korporatīvas identitātes atjaunošana - process, ko regulāri veic gan publiskās, gan privātās iestādes un uzņēmumi.

Lēmumu par korporatīvās identitātes atjaunošanu pieņēma Rīgas domes darba grupa, kurā ir pārstāvētas vairākas atbildīgās Rīgas domes iestādes. Darba grupu vada Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras un Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes darbinieki. Tajā neesot pārstāvēti politiķi.

Darba grupa sanāca vairākas reizes vasarā, lai identificētu vajadzības attiecībā uz korporatīvā stila identitāti, jo radušies dažādi Rīgas simbolu lietošanas paveidi, ko izmanto iestādes, bet tie nav noteikti ne saistošajos noteikumos, ne stila grāmatā.

Darba grupa pēdējo reizi sanāca kopā augustā un tuvākā laikā varētu sanākt atkal, lai izskatītu izstrādātos korporatīvās identitātes atjaunošanas piedāvājumus un lemtu par to virzīšanu tālāk apspriešanai arī deputātiem.

Rīgas zīmola vizuālās identitātes atjaunošanai tika rīkot konkurss. To organizēja Rīgas investīciju un tūrisma aģentūra. Konkursā tika vērtēta iepriekšējā pieredze un piedāvātā cena. Iepirkumā nolikumam atbilstošus piedāvājumus iesniedza trīs pretendenti.

Par uzvarētāju tika atzīta aģentūra "Overpriced", kuras piedāvājums bija ar viszemāko cenu.

Ar aģentūru noslēgtā līguma nosacījumi paredz, ka "Overpriced" jāizstrādā trīs varianti Rīgas grafiskās identitātes atjaunošanai, par pamatu ņemot Rīgas ģerboņus, kas līdz šim izmantoti kā pilsētas identitāte, kā arī burtveidols. Jāsagatavo zīmola vadlīnijas un tā izmantošanas vadlīnijas Rīgas domes institūciju vajadzībām.

Līguma ietvaros jāveic arī zīmola atjaunošana Rīgas investīciju un tūrisma aģentūras vajadzībām - "Live Riga" un "Meet Riga" logo dizaina atjaunošana un salāgošana ar Rīgas grafisko identitāti. Šajā sadaļā summa ir 2240 eiro.

Līgums ir noslēgts novembra sākumā, un visi darbi ir jāpabeidz trīs mēnešu laikā.

Portāls NRA jau rakstīja, ka Rīgas domes deputāts Kaspars Spunde ir nesaprašanā, kāpēc šis darbs tiek veikts slepenībā, neļaujot tajā piedalīties deputātiem. Vairāk šeit