Partijas "Saskaņa" Rīgas domes frakcija vērsusies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) par iespējamu naudas izšķērdēšanu Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē.
"Ņemot vērā vakar publiskajā telpā izskanējušo informāciju par Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes lielajiem tēriņiem par vides noformējumu valsts svētkiem un par komunikācijas kampaņu, esam vērsušies KNAB, kā arī esam nosūtījuši informāciju Valsts kontrolei," norāda frakcijā.
Saskaņa lūgusi KNAB veikt pārbaudi un izvērtēt, vai nav konstatējamas naudas izšķērdēšanas pazīmes. Papildus šiem tēriņiem Rīgas dome esot tērējusi vairākus tūkstošus eiro par video rullīšiem latviešu, krievu un angļu valodās, kuros aicina iedzīvotājus vakcinēties.
Protams, iedzīvotāji ir jāmudina vakcinēties, esam tikai par vakcinēšanos, bet iztērētās naudas summas, kas iet no rīdzinieku kabatām nav samērīgas pret sasniegto rezultātu, uzskata "Saskaņas" politiķi.
Šādi nesamērīgi un nelietderīgi tēriņi ārkārtējās situācijas laikā, viņuprāt, nav pieļaujami.
"Saskaņas" deputāti norāda, ka šos līdzekļus būtu lietderīgāk izlietot citās jomās, piemēram, skolotāji strādājot uz izsīkuma robežas, pārguruši esot sociālie darbinieki un policisti.
Rīgas domes apsveikums Latvijas valsts svētkos un komunikācijas kampaņa izmaksājusi aptuveni 90 000 eiro. Valsts svētku projekts sastāv no divām daļām - vides noformējuma un komunikācijas kampaņas.
Vides noformējuma kopējās izmaksas, kurās iekļauta ne tikai Pauļa Liepas darba ekspozīcija pilsētvidē, bet arī 10 gaismas stendi ar latviešu tautas dziesmu spēka vārdiem, ir aptuveni 60 000 eiro. No tiem svētku afišu un baneru druka, izlīmēšana un montāža pilsētvidē izmaksāja kopumā aptuveni 8000 eiro. Svētkos piesaistīto divu mākslinieku honorāros samaksāti kopumā 4155 eiro.
Valsts svētku projekta dārgākā sadaļa ir 10 gaismas stendu jeb instalāciju uzstādīšana pilsētvidē. Šajos stendos izgaismoti "latviešu tautasdziesmu spēka vārdi". Gaismas stendi atrodami ne tikai centrā, bet arī pilsētas apkaimēs, kopā 10 dažādās adresēs, un to kopējās izmaksas ir aptuveni 47 000 eiro. Šie gaismas stendi ir ilgtermiņa ieguldījums un tiks izmantoti arī turpmākajos gados, uzsver dome.
Komunikācijas kampaņas kopējās izmaksas, kuras ietver mākslinieka radītā darba vizuālās identitātes pielāgošanu kampaņas materiāliem internetā, presē, radio, televīzijā, kā arī to izvietošanu medijos un mājaslapas izstrāde, ir aptuveni 32 000 eiro.
Līdz ar to projekta kopējās izmaksas ir aptuveni 90 000 eiro.