Rīgas dome plāno reorganizēt Sabiedrisko attiecību nodaļu un veidot Komunikācijas pārvaldi.
Lai to izdarītu, plānots grozīt Rīgas pilsētas pašvaldības nolikumu.
Komunikācijas pārvaldei plānots izveidot divas nodaļas - Sabiedrisko attiecību nodaļu un Digitālās komunikācijas nodaļu. Tas tiekot darīts, lai nodalītu divas kompetences - sabiedrisko attiecību, jeb preses sekretāru komunikāciju un digitālo komunikāciju.
Tādējādi pašvaldība varētu virzīties mūsdienīgas, digitalizētas komunikācijas virzienā, attīstot pašvaldības korporatīvo identitāti un aktivizējot, paplašinot aktivitātes sociālajos tīklos.
Rīgas domes Komunikācijas pārvalde turpmāk nodrošinās vienotu sistēmu komunikācijas jomā Rīgas pilsētas pašvaldības iestādēs, Rīgas domes Audita un revīzijas pārvaldē, Rīgas domes Birokrātijas apkarošanas centrā un Centrālajā administrācijā.
Tādējādi komunikācijas jomā notiks centralizācija.
Kā tiek skaidrots pašvaldības deputātiem, pašlaik lielākai daļai no Rīgas domes departamentiem Rīgas pilsētas pašvaldības budžetā ir paredzēti līdzekļi sabiedrisko attiecību aktivitātēm, un par šo līdzekļu izlietojuma lietderību tiek lemts tikai attiecīgā departamenta ietvaros.
Nereti sabiedrisko attiecību aktivitātes nav saskaņotas ar Rīgas domes vadību vai citām Rīgas pilsētas pašvaldības iestādēm un struktūrvienībām, kā arī ne vienmēr tiek ņemti vērā Rīgas pilsētas pašvaldības īstermiņa un ilgtermiņa stratēģiskie mērķi.
Rīgas domes departamentos strādā dažāds skaits komunikācijas speciālistu, kuru amata pienākumi nav definēti pēc vienotiem principiem, kā arī minētajiem darbiniekiem ir dažāds atalgojums.
Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas pārveidošana par Rīgas domes Komunikācijas pārvaldi, nosakot, ka tā nodrošina vienotu sistēmu komunikācijas jomā Rīgas pilsētas pašvaldības iestādēm, Rīgas domes Audita un revīzijas pārvaldei, Rīgas domes Birokrātijas apkarošanas centram un Centrālajai administrācijai, dod iespēju 2021.gada laikā pārskatīt Rīgas domes departamentu komunikācijas funkcijas, nepieciešamības gadījumā tās reorganizējot.
Ar šo soli plānots nodrošināt vienotu, pārskatāmu komunikācijas jomas budžetu, kuru plāno centralizēti, komunikācijas aktivitātes tikšot īstenotas koordinēti un vienoti, tiks novērsta funkciju pārklāšanās dažādos departamentos, kā arī ietaupīti līdzekļi, pārskatot komunikācijas speciālistu skaitu.
Izveidojot pārvaldi, mediju pārstāvju kontakti ar pašvaldību tikšot organizēti pēc vienas pieturas principa, kas domes ieskatā, atvieglos savstarpējo komunikāciju.
Par Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes izveidošanu ceturtdien, 4.martā, lems Finanšu un administrācijas lietu komiteja. Gala lēmums būs jāpieņem Rīgas domes sēdē.