Vicemērs uzdevis "Rīgas satiksmei" izvērtēt iespēju lauzt līgumu ar "Rīgas karti"

© Dāvis Ūlands/F64 Photo Agency

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks un pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" kapitāldaļu turētājs Druvis Kleins uzdevis uzņēmuma juristiem izvērtēt iespējami ātru līguma pārtraukšanu ar SIA "Rīgas karte", apstiprināja pats Kleins, kurš pārstāv Rīgas domes deputātu bloku "Rīgai!".

Viņš norādīja, ka, iepazīstoties ar visiem "Rīgas satiksmē" veiktajiem auditiem un neatkarīgo ekspertu vērtējumiem, ir pilnīgi skaidrs, ka rīdzinieki ievērojami pārmaksā par saņemtajiem transporta pakalpojumiem.

"Neviens nevar apgalvot to, ka "Rīgas satiksmes" finansiālie zaudējumi nav nekādi saistīti ar braukšanas atlaidēm sabiedriskajā transportā," pauda Kleins, piebilstot, ka jebkuram lēmumam par atlaižu piešķiršanu kādai iedzīvotāju grupai ir jāseko Rīgas domes politiskajam lēmumam par dotācijas piešķiršanu no Rīgas domes budžeta pilnā apjomā.

"Šobrīd mums nevajadzētu spekulēt ar tendenciozi sagrozītu informāciju masu medijos, saistībā ar it kā plānoto braukšanas maksas atvieglojumu atcelšanu vienai vai citai Rīgas iedzīvotāju grupai," pauda Kleins.

Viņš skaidroja, ka ir svarīgi saprast, ka "Rīgas satiksmi" dotē nevis Rīgas domes deputāti, bet tieši rīdzinieki ar saviem nodokļiem. Turklāt ar tik lielām dotācijām kā šobrīd, bez maksas pienāktos braukt visiem rīdziniekiem, nevis tikai atsevišķām grupām.

Kleins pauda, ka ir arī citas akūtas problēmas, kas ir steidzami jārisina. "Es uzskatu, ka "Rīgas satiksmei" vajadzētu nekavējoties pārtraukt visus rīdziniekiem neizdevīgos līgumus," teica Kleins, kā piemēru minot atteikšanos no "novecojušās, dārgās un nerentablās e-talonu sistēmas", neizdevīgajiem nosacījumiem transportu līdzekļu apdrošināšanā.

Kleins pauda, ka ir jau devis "Rīgas satiksmes" juristiem uzdevumu vērtēt un sagatavot atzinumu par "acīmredzami neizdevīgā līguma" ar uzņēmumu "Rīgas Karte" pārtraukšanu iespējami īsākā laikā.

Jautāts, kas ir domāts ar "īsu laiku", Kleins teica, ka nezina, jo tas ir jāvērtē juristiem, cik ātri to var izdarīt.

Uz jautājumu, vai pirms noteiktā termiņa laužot līgumu ar "Rīgas karti", pašvaldībai nebūs jāsedz soda nauda, Kleins teica, ka pats nav redzējis atzinumu, kurā ir teikts kaut kas par soda naudām, bet ir dzirdējis, ka tādas esot. "Tāpēc gribu pats redzēt šo atzinumu. Iespējams, ka ir varianti, ka pakāpeniski varētu kādus procesus veikt," teica Kleins.

Jautāts, vai Rīgas dome būtu gatava maksāt sodu par līguma laušanu, viņš teica, ka nevar atbildēt par Rīgas domi, bet uzsvēra, ka jādomā, kā ""Rīgas satiksme" savilks kopā galus".

Taču uz jautājumu, kas varētu nodrošināt konkrēto pakalpojumu, ja tiktu lauzts līgums ar "Rīgas karti", Kleins teica, ka atbilstoši lasītajam un runātajam ar ekspertiem, viņaprāt pakalpojumu kaut daļēji varētu nodrošināt, piemēram, "Rīgas satiksmes" meitassabiedrība "Rīgas acs", kas to varētu izdarīt par mazākām izmaksām.

Kleins pauda pārliecību, ka, izpildot minētos priekšnosacījumus, "Rīgas satiksme" jau tuvākā gada laikā varētu būtiski uzlabot savus finanšu rādītājus un atgriezties pie izaugsmes. Viņš teica, ka bezmaksas sabiedriskā transporta ieviešana visiem rīdziniekiem, būtiski nepalielinot Rīgas domes šobrīd piešķirtās dotācijas apjomu, būtu iespējama jau no 2021.gada.

"Šie ir aktuālākie jautājumi ar ko jaunajai "Rīgas satiksmes" padomei un valdei būtu jānodarbojas, un tie ir risināmi kā augstākā prioritāte," teica Kleins.

Kā ziņots, vien dažas dienas pēc kļūšanas par galvaspilsētas vicemēru un "Rīgas satiksme" kapitāldaļu turētāju Kleins šonedēļ daļēji nomainīja uzņēmuma padomi, no tās atstādinot padomes priekšsēdētāju Normundu Narvaišu, padomes locekļus Aināru Ozolu un Andreju Pančenko.

Turpmāk uzņēmuma padomē darbu turpinās Ernests Saulītis, bet par jaunajiem padomes locekļiem iecelts finanšu jomas speciālists Rolands Klincis un Rīgas domes Administratīvās pārvaldes vadītāja Natālija Moškeviča. Tāpat no 2.decembra darbu padomē sācis Juris Švanders, kurš pirms tam bija uzņēmuma pagaidu valdē.

Jauno padomes locekļu uzdevums būs nodrošināt labas korporatīvās pārvaldības principus, pakalpojuma sniegšanu atbilstoši domes pasūtījumam, uzņēmuma finansiālo stabilitāti, kā arī jaunās valdes konkursa pabeigšanu.

Kā ziņots, "Rīgas satiksme" šogad deviņos mēnešos strādāja ar 143,428 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21,3% vairāk nekā 2018.gada attiecīgajā periodā, savukārt kompānijas peļņa bija 2,92 miljoni eiro pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Uzņēmuma finanšu pārskatā teikts, ka tostarp 2019.gada deviņos mēnešos uzņēmuma ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 37,501 miljonu eiro, kas ir par 14,4% jeb 4,727 miljoniem eiro vairāk nekā 2018.gada deviņos mēnešos. Ieņēmumu pieaugums no pasažieru pārvadājumiem saistīts ar ieņēmumiem par pasažieru pārvadājumiem, ko veica piesaistītais apakšuzņēmums "Rīgas mikroautobusu satiksme".

Vienlaikus "Rīgas satiksme" ieņēmumi no autostāvvietu pakalpojumiem šogad deviņos mēnešos veidoja 10,088 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, ir samazinājums par 0,1% jeb sešiem tūkstošiem eiro.

Latvijā

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" pieprasītākie ziemas galamērķi no Rīgas būs uz Grankanāriju, Romu un Zalcburgu, aģentūru LETA informēja "airBaltic" pārstāvji, balstoties uz biļešu pārdošanas un ceļošanas paradumu datiem.

Svarīgākais