Sarkandaugavas iedzīvotāji vakar izdzirdēja priecīgu ziņu – četru joslu maģistrāle zem viņu mājokļu logiem netiks būvēta, līdz ar to arī sastrēgumu nebūs un autotransporta intensitāte būs mazāka. Īstenotais projekts nebūs tik apjomīgs kā sākotnēji plānotā Tvaika ielas pārbūves iecere.
Satiksmes pārvads pār sliežu ceļiem Rīga-Skulte tiek īstenots ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Plānoti pievedceļi pie Viestura prospekta un Tvaika ielas.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un pašvaldības Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins vakar atbildēja uz daudziem sarkandaugaviešu jautājumiem. Viena no viņiem, Ieva, Neatkarīgajai sacīja, ka pēc dzirdētā jūtas priecīga un pat laimīga. Iedzīvotāji jau dažus gadus ir nobažījušies par ielas pārbūves projektu, kura ietvaros, kā bija dzirdējuši, varētu nojaukt dažas ēkas un izbūvēt četru joslu maģistrāli tieši gar māju sienām. Viņus arī uztrauca iespējamā intensīvā smagā transporta kustība uz ostu. Vakar viņi saņēma atbildi, ka maģistrāle nebūs tik plata un smagais transports iedzīvotāju gaitas neapgrūtinās.
Satiksmes pārvads pār sliežu ceļiem Rīga-Skulte tiek īstenots ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Plānoti pievedceļi pie Viestura prospekta un Tvaika ielas. Projekta ietvaros tiks izbūvēts arī iztrūkstošais Austrumu maģistrāles posms Ieriķu iela-Vietalvas iela. Sagatavošanās darbi uzsākti agrāk. Pērn vasaras sākumā SIA Rīgas ūdens sāka ūdensvada renovāciju Rīgā, Viestura prospektā - maģistrālē, kas atdala Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu no Mežaparka. Tika atjaunots ūdensvads vairāk nekā 4000 metru garumā.
Satiksmes pārvada pāri dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga-Skulte ar pieslēgumiem pie Viestura prospekta projekta pirmā kārta paredz satiksmes pārvada izbūvi pār dzelzceļu, atslogojot esošo Tilta ielas pārbrauktuvi. Transports uz ostu tiks novirzīts no Sarkandaugavas centra. Otrā kārta paredzēja Tvaika ielas pārbūvi. Tagad ieviestās izmaiņas projektā paredz, ka Tvaika ielu nevajadzēs paplašināt, toties būs iespējams izveidot promenādi un ūdensmalu padarīt pieejamu. Tieši par to iestājās vietējie iedzīvotāji.
Neatkarīgā pirms diviem gadiem rakstīja par to, ka iecere pārveidot Tvaika ielu par maģistrāli, paplašinot to līdz četrām braukšanas joslām, izraisījusi Sarkandaugavas attīstības biedrības iebildumus. Pret ielas paplašināšanu ir arī Rīgas Psihiatrijas un narkoloģijas centrs (RPNC), kura teritorija robežojas ar Tvaika ielu. Biedrības vadītāja Alija Turlaja norādīja, ka iedzīvotāji nevēršas pret plānoto pārvada būvniecību un Tvaika ielas pārbūvi, tomēr viņi nevēlas, lai tiktu pasliktināta vides un vietējo iedzīvotāju dzīves kvalitāte. Cilvēki uzskatīja, ka maģistrāles izbūve palielinās tranzīta transporta plūsmu, ātrums būs nesalīdzināmi lielāks, bet necik tālu mašīnas aizskriet nevarēs. Sastrēgumi veidosies mazajās ieliņās. Tā kā visas Tvaika ielas garumā ir paredzēts tikai viens kreisais pagrieziens, transports, gribi vai negribi, tiks novirzīts pa šaurajām ieliņām, kur jau šobrīd ir grūti samainīties divām pretējā virzienā braucošām mašīnām. Vakar N. Ušakovs apliecināja, ka šīs bažas tagad ir veltas, arī kreisais pagrieziens turpmāk nebūs «aktuāls».
RPNC uztraucās par to, ka paplašinātās un smagā transporta noslogotās Tvaika ielas dēļ neatliekamās palīdzības transportam būs sarežģīti piebraukt un izbraukt, bet slimniekus ietekmēs pieaugošais troksnis, jo pa četru joslu maģistrāli mašīnām būs atļauts braukt ar ātrumu 90 km/h. Satiksmes departamentā tolaik sacīja, ka projekta detaļas nav akmenī iecirstas, un vakardienas tikšanās to apliecināja.