Rīgas ostas uzņēmumā SIA "Rīgas universālais termināls" uzsākta apjomīga piestātņu rekonstrukcija

© Edmunds Brencis, F64 Photo Agency

Rīgas brīvostas uzņēmums SIA “Rīgas universālais termināls” (RUT) ir noslēdzis vienošanos ar hidrotehniskās celtniecības kompāniju AS “BMGS” par divu termināļa teritorijā esošo piestātņu rekonstrukciju. Rīgas brīvostas pārvalde piestātnes ZO-1 un ZO-2 ir nodevusi ilgtermiņa nomā RUT un šī gada sākumā Rīgas brīvostas valde atbalstīja uzņēmuma plānu uzsākt rekonstrukcijas projektu. Pašreiz piestātņu rekonstrukcijas projekts ir apstiprināts Rīgas pilsētas būvvaldē, saņēmis visus nepieciešamos saskaņojumus un ir uzsākti celtniecības darbi. Ar AS “BMGS” noslēgtā vienošanās paredz abu piestātņu pagarināšanu, akvatorija padziļināšanu un lietus kanalizācijas izvada izbūvi.

SIA “Rīgas universālais termināls” ir viens no veiksmīgākajiem un straujāk augošajiem termināļiem Rīgas ostā. Uzņēmums apkalpo vairāk nekā 3 miljonus tonnu kravu gadā un kravu apjoma ziņā ir piecu lielāko ostas termināļu vidū. Uzņēmums piedāvā dažādu beramkravu un ģenerālkravu pārkraušanas pakalpojumus, konteineru kraušanu, uzglabāšanu un apstrādi, kravu uzglabāšanu saldētavās, kā arī dzelzceļa vagonu uzglabāšanu. 2013. gadā uzņēmumu RUT iegādājās Mitsui & Co. meitasuzņēmums Singapūras kompānija Portek International.

Stāsta RUT izpilddirektors Rikijs Jangs (Ricky Yong): “RUT akcionāri - kompānija Portek, veic apjomīgas investīcijas piestātņu rekonstrukcijā, jo plāno uzņēmuma attīstību ilgtermiņā. Mēs sekojam līdzi tirgus attīstībai Baltijas valstu reģionā un saskatām šeit lielu attīstības potenciālu. Tādēļ mums jāattīsta uzņēmums, lai tas saglabātu konkurētspēju un atbilstu klientu prasībām arī nākotnē. Lai optimizētu klientu izmaksas, kravu pārvadāšanā tiek izmantoti arvien lielāki un lielāki kuģi. Šī tendence attiecas uz visiem kravu segmentiem - gan beramkravām, gan konteineru kravām un citām ģenerālkravām. Mums jāaug līdzi klientu prasībām un jāspēj apkalpot arvien lielāki kuģi, pie atbilstošām piestātnēm.”

Piestātņu rekonstrukcijas projekts paredz ZO-1 piestātnes pagarināšanu dienvidu virzienā 50 metru garumā, sasniedzot 207 metru garumu. Papildus tiks izbūvēti divi tauvošanās pāļi un ierīkots apgaismojums. Pie piestātnes iecerēts saglabāt esošo dziļuma atzīmi - 10,25 metri BAS (Baltijas augstuma sistēma). Savukārt piestātnē ZO-2 plānota pagarināšana ziemeļu virzienā par 96,8 metriem, sasniedzot 260 metru garumu. Šajā piestātnē iecerēts veikt arī jaunu zemūdens rievsienu izbūvi. Pēc pārbūves pie piestātnes plānotā dziļuma atzīme ir 12 metri BAS. Piestātnes jaunās platības vajadzībām plānots veikt aizbēršanas darbus 3 710 m2 platībā, kā arī akvatorija padziļināšanas darbus aptuveni 7 746 m2 platībā. Tāpat projektā paredzēta arī lietus kanalizācijas izbūve ar lokālām attīrīšanas iekārtām un izvadu akvatorijā.

Rekonstrukcijas darbu veicējs AS “BMGS” ir viens no pieredzējušākajiem uzņēmumiem Baltijas valstīs hidrotehniskās celtniecības jomā, ar vairākiem veiksmīgi realizētiem projektiem Rīgas ostā. Galvenie uzņēmuma darbības virzieni ir ostu būvju celtniecība, jebkura veida pāļu pamatu, tiltu, dzelzceļa būvju būvniecība, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu būvniecība, kā arī projektēšanas un ģeotehniskās izpētes darbi.

Abu piestātņu rekonstrukciju plānots pabeigt līdz 2017. gada decembrim.

Latvijā

18. novembris aizvadīts, valsts karogi vairumam ēku jau noņemti, lai atkal plīvotu nākamajos svētkos vai atceres dienās. Lai no cik izturīga auduma karogs ir šūdināts, agrāk vai vēlāk nāksies to nomainīt. Bet ko darīt ar lietošanai vairs nederīgu Latvijas karogu? To skaidro 360TV ziņas “Ziņneši”.

Svarīgākais