100 miljonu vietā tomēr 69,8 - zināms, kurš pārbūvēs Vanšu tiltu [papildināts]

© Nora Krevneva / F64

Vanšu tilta pārbūve izmaksās 69 802 998 eiro, liecina Elektronisko iepirkumu sistēmā publicētā informācija.

Pašvaldība par iepirkuma "Vanšu tilta pārbūve, projektēšana un autoruzraudzība" uzvarētāju izvēlējusies piegādātāju apvienību "Vanšu tilts". Tajā ietilpst SIA "Hanza Construction Group", SIA "Tilts" un SIA "Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs "Vektors T"".

Pilsētas mērs Viesturs Kleinbergs (P) norāda, ka šoreiz piedāvājums ir būtiski izdevīgāks.

"Jaunā līguma summa ir 69,8 miljoni eiro, kamēr pērn iesniegtais vienīgais piedāvājums bija gandrīz 100 miljoni eiro, tāpēc iepirkums tika pārtraukts," atgādināja domes priekšsēdētājs.

Papildināts plkst. 14:19:

Viņš arī uzsver, ka "pēc vairākām sarunām ar Finanšu ministriju ir nodrošināts nepieciešamais finansējums, kas ļauj droši virzīties uz priekšu un plānot būvdarbus 2027. gadā".

Vanšu tilta kopējais garums ir 593,6 metri, galvenā pilona augstums sasniedz 108,7 metrus.

Projekts paredz atjaunot asfalta segumu brauktuvei, izbūvēt dalītu gājēju zonu un veloinfrastruktūru. Gājēju ietvju platums vienā tilta pusē ir paredzēts 1,7 metri, otrā - 1,9 metri. Tilta margas tiks atjaunotas iepriekšējā augstumā - 1,3 metri.

Veloceļa platums abās tilta pusēs būs 2,5 metri, un tas no gājēju ietvēm tikšot nodalīts ar paaugstinājumu.

Plānotā tilta paplašināšana tiks īstenota, izmantojot inovatīvu UHPC betona tehnoloģiju gājēju ietvei un veloceļam, informē pašvaldība. Šī tehnoloģija ļaušot paplašināt konstrukciju, būtiski nepalielinot tilta pašsvaru, vienlaikus uzlabojot tā stabilitāti un paildzinot ilgmūžību.

Projektā paredzēta arī vanšu nomaiņa. To kopējais svars būs 385,5 tonnas. Paredzēta arī jaunu aizsargapvalku uzstādīšana esošajām un jaunajām vantīm 3084 metru garumā, tādējādi nodrošinot ilgtermiņa izturību un aizsardzību pret apkārtējās vides ietekmi.

Līgums ar atklātā konkursa uzvarētāju tiks slēgts pēc rezultātu apstrīdēšanas termiņa beigām.

Saskaņā ar "Firmas.lv" datiem "Hanza Construction Group" apgrozījums 2024. gadā bija 37 861 377 eiro, bet peļņa - 9 404 114 eiro. Uzņēmuma īpašnieks ir Aleksejs Bakanovs.

"Tilta" apgrozījums pērn sasniedzis 54 115 683 eiro, bet peļņa bija 3 733 369 eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Artjoms un Sergejs Gridņevi.

Savukārt Aleksandram Varavvam piederošā "Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas biroja "Vektors T"" apgrozījums 2024. gadā bija 708 624 eiro, bet peļņa sasniedza 2654 eiro.

Jau ziņots, ka tilta pārbūves konkursā pieteicās divi pretendenti.

Piegādātāju apvienība "Vanšu tilts" iesniedza piedāvājumu par 69 802 998 eiro, bet personu apvienība "BBVA", kurā ietilpst SIA "Baltijas būve", SIA "Abora", Latvijas-Lietuvas kopuzņēmums SIA "Viadukts" un pilnsabiedrība "3A", piedāvāja tilta pārbūvi veikt par 70 327 026 eiro.

Pērn rīkotais pirmais tilta pārbūves iepirkums tika pārtraukts, jo pieteicās tikai viens pretendents, kura piedāvājums pārsniedza Rīgas domes finanšu iespējas.

Pēc aģentūras LETA rīcībā esošās informācijas, pirmajā konkursā tika iesniegts piedāvājums par aptuveni 100 miljoniem eiro.

Ņemot vērā pirmā iepirkuma rezultātu, tika pārskatītas un precizētas atklāta konkursa nolikuma prasības, lai veicinātu plašāku pretendentu interesi un nodrošinātu lielāku konkurenci.

Vanšu tilta pārbūve tiks īstenota, piemērojot "projektē un būvē metodi", kas paredz, ka viens uzņēmējs veic gan būvprojekta izstrādi, gan būvdarbu izpildi, nodrošinot vienotu pieeju, darbu saskaņotību un atbildību visā līguma izpildes laikā.

Līguma izpildes kopējais termiņš noteikts līdz 36 mēnešiem, no kuriem periods līdz 12 mēnešiem paredzēts projektēšanai, bet līdz 24 mēnešiem - būvdarbiem.

Rīgā kopumā ir 145 tilti, pārvadi un gājēju tuneļi. Daļa no tiem savu laiku ir nokalpojuši - par to liecina to vizuālais izskats un tehniskie rādītāji.