Svarīgi ceļotājiem: pie Rīgas lidostas mainīsies satiksmes organizācija

© Ģirts Ozoliņš / F64

Turpinoties dzelzceļa projekta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un sliežu ceļa būvniecībai, no pirmdienas pie Rīgas lidostas pakāpeniski mainīsies satiksmes organizācija, aģentūrai LETA pavēstīja pilnsabiedrības "B.S.L. Infra" pārstāvji.

Būvnieki informē, ka izmaiņas ietekmēs gan ceļu uz lidostu, gan piekļuvi pie lidostas P3 un P4 autostāvvietām, un tās saistītas ar sliežu ceļa viadukta tērauda laidumu montāžu.

Tādējādi no pirmdienas lidostas pievedceļa posmā tieši pirms lidostas satiksme tiks pārvirzīta uz Torņa ielu līdz Muzeju ielai. Izmaiņas būs spēkā līdz šī gada jūlija vidum, un ceļā pavadīto laiku tās būtiski neietekmēs.

Savukārt no jūlija vidus satiksme pa lidostas pievedceļu tiks atjaunota, taču braukšanas joslu skaits tiks samazināts no divām uz vienu. Šīs izmaiņas būs spēkā līdz līdz septembrim, kā arī ceļā pavadīto laiku būtiski nemainīs.

Vienlaikus no jūlija vidus līdz rudenim izmaiņas ietekmēs arī Dzirnieku ielu virzienā uz biznesa aviācijas centru "FBO Riga" - krustojumā pie "Schwenk" betona ražotnes satiksme tiks novirzīta pa tuvumā izbūvētu apkārtceļu.

Tāpat aptuveni jūlija vidū pakāpeniski tiks slēgti Torņa un Pilotu ielas posmi, kas galvenokārt īslaicīgi mainīs piekļuvi P3 un P4 publiskajām autostāvvietām, satiksmes plūsmu novirzot pa Ziemeļu un Muzeju ielām.

Izmaiņas saistītas ar sliežu ceļu izbūvi - viadukta balsti tiks savienoti savā starpā ar trīs metru augstām korozijizturīgām tērauda sijām, lidostas teritorijā sliedēm sasniedzot 13 metrus virs zemes.

LETA jau rakstīja, ka pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" ir projekta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves realizētājs Rīgas lidostā. Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky" un Latvijas būvniecības uzņēmumi - ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries".

"Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 500 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.

Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Latvijā

“BMW” vadītājs Iecavā bija nolēmis savu automašīnu pārvērst par operatīvo dienestu transportlīdzekli. Ar ieslēgtām bākugunīm viņš centās uzbraukt jauniešiem, kas gāja gar ceļu. Viņi mašīnu paspēja iemūžināt un video nodot policijas rīcībā, tādēļ nelegāli aprīkoto auto likumsargi drīz vien atrada netālu no notikuma vietas, vēsta "Degpunktā".