Vilciens uz Bolderāju tiek solīts 2025.gada otrajā pusē; kursēs vecie dīzeļi

© Romāns Kokšarovs/MN

Ar lielu novēlošanos, bet solītais vilciens uz Bolderāju tomēr būs, ziņo lsm.lv.

Dzelzceļa līnijas Rīga-Bolderāja vēsture ir ļoti sena. Tā atklāta vēl 19. gadsimtā. Taču pasažieru satiksme šeit nav notikusi jau 65 gadus. Par ideju, ka pasažieru satiksmi tomēr vajadzētu atjaunot, sāka runāt 2019. gadā, tolaik pirmos vilcienus solot palaist 2022. gadā. Taču tam sekojusi aizkavēšanās grafikos.

"Latvijas dzelzceļš" pasažieru kustībai vajadzīgos uzlabojumus plāno pabeigt nākamajā gadā. Tas ietver arī divu jaunu pieturu izbūvi: Iļguciemā un Bolderājā.

Tieši 2025. gada otrā puse - laiks, kad pabeigs šīs pieturas - arī tiek prognozēts kā tas, kad maršruts varētu tikt atklāts pasažieriem.

Ņemot vērā, ka izgāzies pirmais mēģinājums aizstāt esošos dīzeļa vilcienus ar bateriju vilciena sastāviem, uz Bolderāju sākotnēji kursēs tieši vecie dīzeļi. Plānots, ka vilciens kursēs tikai pīķa stundās: no rītiem un vakaros.

Pagaidām atbildīgie nezina, cik varētu maksāt brauciena biļete.

Šis perons top Iļģuciemā, pie Lāčupes dzelzceļa stacijas / Antra Gabre

Latvijā

Pierobežas pašvaldības turpina aicināt pārskatīt skolēnu skaita kritērijus, kas noteiks, kuras skolas pilnā apmērā saņems valsts finansējumu pedagogu atalgojumam, taču Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), atsaucoties uz ierobežoto budžetu, izmaiņas pagaidām neplāno, pirmdien izskanēja Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Izglītības un kultūras komitejas sēdē.