Sestdiena, 18.maijs

redeem Ēriks, Inese, Inesis

arrow_right_alt Reģionos \ Daugavpils

Daugavpils Universitāte sadarbosies ar Japānas Kosmosa izpētes centru

Daugavpils Universitātes (DU) apmeklējuma laikā Japānas Kosmosa izpētes centra JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency) zinātnieks Dr.ph.Tamotsu Nakano izrādījis interesi par turpmāko sadarbību ar universitāti gan dažādu kopīgu projektu realizēšanā, gan zinātnes komunikācijas pasākumu organizēšanā.

Kā aģentūru LETA informēja DU sabiedrisko attiecību menedžere Vita Viļevko, pēc augstskolā redzētā japāņu zinātnieks nolēmis jau tuvākajā laikā vēlreiz apmeklēt DU un noslēgt sadarbības līgumu.

Savukārt augstskolas vadība ir uzaicinājusi Nakano piedalīties 8.Daugavpils Zinātnes festivālā, kas notiks šā gada septembrī.

Nakano vizīte DU sākās ar tikšanos ar augstskolas rektoru akadēmiķi Arvīdu Barševski. Tikšanās gaitā JAXA zinātnieks sniedza informāciju par centra galvenajiem darbības virzieniem, kas ietver ne tikai pētnieciskās, bet arī ar sabiedrības izglītošanu saistītās aktivitātes, par aktuālākajiem projektiem un programmām, kuru realizēšanā viens no nozīmīgākajiem sadarbības partneriem ir Amerikas Savienoto Valstu aģentūra, kas nodarbojas ar kosmiskajiem pētījumiem, NASA (National Aeronautics and Space Administration).

Savukārt Barševskis viesi iepazīstināja ar universitāti un tās zinātniski pētniecisko darbību. Nakano bija iespēja apmeklēt arī universitātes zinātniskos centrus un institūtus, kur viņu patīkami pārsteidza pasaules mēroga pētījumos izmantojamais aprīkojums.

Tā kā JAXA plaši veic kosmiskos pētījumus arī bioloģiskajā jomā, īpašu interesi japāņu zinātniekā izraisīja Bioloģijas un biotehnoloģiju laboratorijas darbība.

Vizītes turpinājumā Nakano nolasīja vairākas atklātās lekcijas DU docētājiem un studentiem. Tajās tika stāstīts par Japānas Kosmosa izpētes centru, tā zinātniski pētnieciskajām programmām un bioloģiskajiem pētījumiem kosmosā. Bet vizītes noslēgumā JAXA zinātnieks apmeklēja DU studiju un pētniecības centru "Ilgas".