Līdz septembrim Salacgrīvā plānots uzbūvēt pagaidu tiltu pār Salacu

© Kaspars Krafts / F64

Līdz septembrim izmaiņas satiksmes organizācijā pār Salacas tiltu Salacgrīvā uz Tallinas šosejas nav plānotas, jo pirms tā pārbūves taps pagaidu tilts, pirmdien tikšanās laikā ar Salacgrīvas iedzīvotājiem uzsvēra projekta īstenošanai izveidotās pilnsabiedrības "NB&Tilts" atbildīgais būvdarbu vadītājs Edgars Vaivods.

Pagaidu tilts taps Salacas augštecē, raugoties no tagadējā tilta puses, un satiksmi pa to plānots uzsākt septembra sākumā vai vidū. Tilts atradīsies uz pagaidu balstiem. Paredzēts, ka pagaidu tiltam būs viena brauktuve 4,5 metru platumā, kā arī gājēju un velobraucēju ietve 1,5 metru platumā. Reversā kustība pa brauktuvi tiks organizēta ar luksoforiem.

Pēc pagaidu tilta nestspējas pārbaudes, tiks sākta tagadējā tilta demontāža. Pirmie darbi jaunā tilta izbūvē būs balstu izbūve, sākot no Ainažu puses. Balsti būs uz urbto pāļu pamatiem, nevis kā tagad balstīsies upes gultnē. Tālāk no Ainažu puses pāri tilta balstiem tiks uzbīdītas četras metāla sijas un sāksies tilta klātnes betonēšana un citi darbi.

Jauno tiltu plānots pabeigt līdz 2025. gada vēlam rudenim un tad oktobrī vai novembrī veikt pagaidu tilta demontāžu.

Tikšanās laikā ar iedzīvotājiem jau iezīmējās, ka problēmas varētu rasties vietējiem zemniekiem, jo pagaidu tilta plānotā brauktuve 4,5 metru platumā varētu būt nepietiekama, lai tiltu šķērsotu platāki kombaini. Vaivods gan sacīja, ka šobrīd pagaidu tilta projekts vēl tiek precizēts.

"Latvijas valsts ceļu" pārstāvis Māris Dūzelis gan norādīja, ka pagaidu tilta nestspēja būs līdz 52 tonnām, tādēļ smagsvara transporta līdzekļiem nāksies meklēt apkārtceļus, kā šķērsot Salacu.

Salacas tilta būvdarbu laiku var ietekmēt arī zivju nārsta laikā noteiktie liegumi. Būvnieki solīja, ka visi darbi tādēļ tiks saskaņoti ar Valsts vides dienestu.

Kā vēstīts, tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors - SIA "Projekts 3", būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).

Latvijā

Patlaban Latvijas pārstāvja starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās birojam aktīvā lietvedībā ir 74 Eiropas Cilvēktiesību tiesas (ECT) lietas, otrdien Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēdē deputātus informēja Latvijas pārstāve starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās Elīna Luīze Vītola.

Svarīgākais