Autotransporta direkcija (ATD) prasa pasažieru pārvadātājam ar autobusiem AS "Liepājas autobusu parks" samazināt veikto maršrutu skaitu Pierīgā, pārdalot tos starp apvienības dalībniekiem, informē ATD pārstāvji.
Lai risinātu "Liepājas autobusu parka" reisu neizpildes, ATD samazinās pārvadātāja maršrutu skaitu un pārdalīs atbildības apjomu starp apvienības dalībniekiem, kas šobrīd nodrošina reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīkla daļā "Pierīga", pavēstīja ATD pārstāvji.
Apvienībā ietilpst "Liepājas autobusu parks", SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss" un AS "Nordeka".
Direkcija ir pieprasījusi līdz trešdienai sniegt informāciju par piedāvāto maršrutu un reisu pārdali minētās pārvadātāju apvienības ietvaros, nosakot, ka apkalpojamo maršrutu pārdale būtu veicama iespējami ātrāk - ne vēlāk kā šā gada 31.oktobrī, pabeidzot maršrutu nodošanas procesu ne vēlāk kā šā gada 30.novembrī.
""Liepājas autobusu parka" rīcības rezultātā pasažieriem nav tikuši nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi tādā apjomā, kā to nosaka noslēgtais līgums. Pārvadātājs nav spējis rast stabilu risinājumu un reisu neizpilde nepaliks bez sekām. Uzskatām, ka neskatoties uz problēmām nozarē, reisu neizpildes šādā apjomā nav novērojamas citiem pārvadātājiem, tāpēc maršrutu pārdale ir vienīgais risinājums pirms līguma izbeigšanas procesa sākšanas," norāda ATD valdes priekšsēdētājs Artūrs Caune.
ATD pārstāvji skaidro, ka "Liepājas autobusu parks" no šā gada 1.janvāra līdz 1.septembrim nav pienācīgi izpildījis līgumsaistības par pakalpojumu sniegšanu reģionālās nozīmes maršrutu tīkla daļā "Pierīga" attiecībā uz reisu izpildes apjomu. Minētajā laika posmā pārvadātāju apvienībai kopumā ir piemēroti astoņi līgumsodi par neizpildītajiem reisiem.
Savukārt "Liepājas autobusu parkam" šogad deviņos mēnešos ir piemēroti vēl 67 līgumsodi saistībā arī ar citiem pārkāpumiem visās trijās apkalpotajās maršrutu tīkla daļās, piemēram, par biļešu tirdzniecības noteikumu vai autobusu kustības sarakstu neievērošanu, neatbilstošas kvalitātes autobusu izmantošanu reisu izpildē, šķēršļu radīšanu līguma izpildes kontrolei, proti, autobuss neapstājās pieturā pēc kontroliera pieprasījuma, netika nodrošināta piekļuve videoierakstam no autobusa salona, tika novirzīta kamera no biļešu tirdzniecības zonas.
Līdzīga situācija ar reisu neizpildēm, kā maršrutu tīkla daļā "Pierīga", ir novērota arī divās citās "Liepājas autobusu parka" apkalpotajās maršrutu tīkla daļās, proti, arī maršrutu tīkla daļā "Liepāja" un "Ogre, Aizkraukle". Kopumā pārvadātājs šogad deviņos mēnešos visās trijās maršrutu tīkla daļās nav izpildījis 817 reisus no 233 302 plānotajiem. Procentuāli maršrutu tīkla daļā "Pierīga" reisu neizpilde veido 0,7%, maršrutu tīkla daļā "Liepāja" - 0,4%, bet maršrutu tīkla daļā "Ogre, Aizkraukle" - 0,07%.
Jau ziņots, ka "Liepājas autobusu parka" apgrozījums pagājušajā gadā bija 17,839 miljoni eiro, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās vairākkārt un bija 190 731 eiro.
Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu "Liepājas autobusu parka" darbībās uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA "LAP1R", kas, pēc "Firmas.lv" datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (LPV) (33%) ģimenēm.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.