Valsts prezidents Andris Bērziņš vērtējot situāciju koalīcijā, izlemjot, vai atbalstīt Anrija Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatā, to salīdzināja ar Rūdolfa Blaumaņa noveli "Nāves ēnā", jo pēc viņa domām pašlaik valdības koalīcija pati nokļuvusi uz ledus gabala, uz kura visiem nav vietas.
"Pašreizējā situācija ir ļoti līdzīga, bet abstrakti paskatoties uz to, jāsaka, ka nekas nav zaudēts, jo arvien ceru, ka koalīcijas partijas kopīgi spēs atrast ceļavēju, lai nokļūtu uz cietzemes," atzina prezidents.
Pēc viņa domām viens no iemesliem, kāpēc izveidojusies šāda situācija ir tuvojošās vēlēšanas, bet kā otru prezidents minēja to, ka Nacionālā apvienība jūtoties nenovērtēta.
"Šķiet, ka nenovērtēšanas moments ir viens no būtiskākajiem šajā gadījumā. Tomēr aicinu koalīcijas partijām izprast situācijas nopietnību un arī šādos svarīgos jautājumos diskutējot rast kompromisus," sacīja prezidents.
Jau ziņots, ka Saeima šodien ārkārtas sēdē plkst.10 lems par uzticības izteikšanu satiksmes ministra amata kandidātam Anrijam Matīsam.
Pašreizējā Satiksmes ministrijas valsts sekretāra Matīsa kandidatūrai gan nav viennozīmīga koalīcijas atbalsta, un ar nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK (VL-TB/LNNK) Matīss rēķināties nevar. Arī Reformu partija iepriekš pauda viedokli, ka atbalsta Matīsu, bet neatbalsta "situāciju un procedūru", kādā viņu paredzēts apstiprināt amatā.
Premjers Valdis Dombrovskis (V) gan ceturtdien norādīja, ka, pārrunājot būtiskākos iebildumus pret Matīsu, radies iespaids, ka tie ir vairāk saistīti ar kandidāta izvēles principiem, proti to, ka tiek virzīts bezpartijisks ministrs. Premjers gan akcentēja, ka kandidāta atlase notika, vadoties no spēkā esošā koalīcijas līguma, turklāt "Vienotība" gatava uzņemties politisko atbildību par Satiksmes ministriju, proti, Matīsa apstiprināšanas gadījumā strādās ļoti ciešā sadarbībā ar šo partiju.
Vienlaikus valdības vadītājs uzsvēra, ka Matīsa kandidatūrai atbalsts varētu būt pietiekami plašs, tāds, lai nodrošinātu parlamenta vairākuma atbalstu.
Līdz ar to Matīss amatā varētu tikt iecelts ar opozīcijas balsīm. Zaļo un zemnieku savienība jau iepriekš pauda, ka lielākā daļa deputātu varētu atbalstīt Matīsu. Savukārt apvienības "Saskaņas centrs" frakcija plkst.9.30 pirms parlamenta sēdes lems, kā balsot šajā jautājumā.
Par Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatam vienojušies "Vienotības" pārstāvji un pie frakcijām nepiederošie deputāti, kuri, veidojot koalīciju, uzņēmušies politisko atbildību par šo ministriju.
Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, Matīss ieguvis inženierzinātņu bakalaura un maģistra grādu Rīgas Tehniskajā universitātē. Iepriekš strādājis arī dažādos amatos Ekonomikas ministrijā (EM), tad 2008.gadā tika iecelts par EM valsts sekretāru, bet 2009.gadā tika pārcelts Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatā.
Kā ziņots, satiksmes ministrs Aivis Ronis pirms mēneša paziņoja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.
Ronis turpināja strādāt līdz 1.martam.