Diskutējot par ierobežojumiem priekšvēlēšanu aģitācijas laikā, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldību komisijas deputāti aizķērās aiz Lolitas Čigānes (Vienotība) piedāvājuma Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā ieviest aizliegumu 30 dienas pirms vēlēšanām ierobežot arī pašvaldību, valsts un to uzņēmumu reklamēšanu par naudu.
L. Čigāne un daļa komisijas deputātu uzskata, ka šādi tiktu ierobežota administratīvo resursu izmantošana konkrēta politiskā spēka mundiera spodrināšanai pirmsvēlēšanu laikā.
«Par administratīvo resursu izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijas nolūkā uzskatāma arī valsts un pašvaldību, to iestāžu un kapitālsabiedrību, amatpersonu, programmu vai darba reklamēšana medijos par samaksu, ja tā tiek veikta 30 dienu laikā posmā pirms vēlēšanām,» teikts L. Čigānes ierosinātajā normā. Tās iekļaušanu likumprojektā atbalstīja arī Juris Viļums (Reformu partija) un citi koalīcijas biedri, taču aizdomāties tiem lika Marjanas IvanovasJevsejevas (Saskaņas centrs) aizrādījums, ka šādi tiktu liegts reklamēt arī pašvaldību pakalpojumus, kas administratīvajai teritorijai liegtu iespēju pelnīt.
Piemēram, pašvaldību vēlēšanas notiekot pavasarī, kad skaistākajām pašvaldībām jāsāk gatavoties tūrisma sezonai. Ja tiktu ieviesta L. Čigānes ierosinātā norma, pašvaldībām nebūtu iespējams pievērst sev vēlamo Latvijas iedzīvotāju uzmanību.
Arī likumprojekta veidošanā pieaicinātā Latvijas Raidorganizāciju apvienības izpilddirektore Gunta Līdaka atzina, ka šāds regulējums būtu pārsteidzīgs, jo pašvaldības, it īpaši mazās, cīnās par katru apmeklētāju, kas varētu atstāt tajās savu naudu.
Koalīcija, iebilstot pret šiem argumentiem, norādīja, ka, par naudu reklamējot pašvaldību, ministriju vai kādu kapitālsabiedrību, tik un tā reklāmas vērotājiem tiktu radītas asociācijas ar konkrēto pie varas esošo politisko spēku. Savukārt, ja medijs pats nolems publicēt materiālu par kādu valsts kapitālsabiedrību vai konkrētu pašvaldību, tad šādai iniciatīvai šķēršļi netiks likti. Tiesa, vai publikācijas patiešām tiktu veidotas bez aprakstītās iestādes finansiāla atbalsta, kontrolētu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.
Nerodot vienotu risinājumu komisijas sēdē, deputāti vienojās, ka vēl šonedēļ radīs precīzu un juridiski korektu likuma grozījuma redakciju, lai šī norma neliegtu pamatoti reklamēties, bet arī neļautu politiķiem izmantot administratīvos resursus savu mundieru spodrināšanai.
Komisija darbu turpinās arī pie cita ierosinājuma pulēšanas. Proti, par administratīvo resursu izmantošanu tiek rosināts atzīt arī tādus gadījumus, kad priekšvēlēšanu kampaņā tiek izmantoti tādu valsts vai atvasinātu publisku personu institūciju vai kapitālsabiedrību resursi, kurās valstij vai atvasinātai publiskai personai pieder vairāk nekā viens procents. Līdzšinējā redakcija noteica 50% slieksni.
Likumprojektā noteiktas vairākas būtiskas normas aģitācijas ierobežošanai un kontrolei. Piemēram, vēlēšanu dienā un 30 dienu pirms vēlēšanām būs aizliegta priekšvēlēšanu aģitācija televīzijas programmās. Izņēmuma gadījums ir valsts apmaksātais bezmaksas raidlaiks Latvijas Televīzijas 1. programmā. Aģitācija 30 dienu pirms vēlēšanām citos medijos netiks aizliegta; radio, preses izdevumos, internetā priekšvēlēšanu aģitācija ir aizliegta vēlēšanu dienā un dienu pirms.