Nacionālā trīspusējās sadarbības padomē šodien sociālie partneri nolēma aicināt valdību atrisināt jautājumu par reģionālajiem vietējiem pasažieru pārvadātājiem pērn nesegto zaudējumu kompensēšanu.
Kopumā vēl ir nepieciešams kompensēt zaudējumus 705 886 latu apmērā. Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija rosina šo naudu segt no valsts budžeta grozījumiem, jo tas esot vienīgais veids, kā mazajiem pārvadātājiem varētu kompensēt zaudējumus.
Asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs norādīja, ka nevar turpināties tāda situācija, ka "pārvadātāji turpina kreditēt valsti, paši ciešot zaudējumus".
Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss uzsvēra, ka problēma ar nesegtajiem zaudējumiem ministrijai ir zināma un tikšot rasta iespēja to atrisināt.
Sabiedrisko pakalpojumu transporta darbinieku arodbiedrības vadītājs Juris Kalniņš padomes locekļus informēja, ka pēdējo gadu laikā esot kritiski samazinātas algas autobusa vadītājiem. "Es nerunāju par to, ka nav nekādu sociālo garantiju vai bonusu - par to mēs šajā nozarē esam aizmirsuši," teica Kalniņš, piebilstot, ka Latvijā nevar vadīties tikai pēc tā, ka minimālā alga ir 200 latu apmērā, jo ir profesijas, kur cilvēki ir pelnījuši lielāku algu.
Viņš darīja zināmu arodbiedrības vēlmi, proti, lai Satiksmes ministrija nodrošinātu kādu prognozējamību nākotnē. Viņš uzsvēra, ka "par fiskālo disciplīnu un iekšzemes kopproduktu svarīgāki ir cilvēki". "Nebūs cilvēku, nebūs Latvijas," noteica Kalniņš.
Savukārt Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) sacīja, ka nav pieļaujama situācija, ka satiksmes pārvadātāji strādā ar zaudējumiem, bet viņiem piesaistītie uzņēmumi - ar peļņu. Viņaprāt, ir nepieciešama centralizācija, jo pašreizējā pasažieru pārvadājumu plānošanas sistēma neesot spējīga funkcionēt.
Tāpat sēdē nolemts rosināt valdību izstrādāt normatīvos dokumentus cīņai ar nelegālajiem pasažieru pārvadātājiem, kas būtu vērsta uz pieejamu, kvalitatīvu un drošu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu.
Salkazanovs informēja, ka, samazinot reisu skaitu, parādās ļoti daudz nelegālo pārvadātāju. Ja reisu skaitu samazināšot vēl vairāk, nelegālo pārvadātāju skaits attiecīgi pieaugšot.