Satiksmes ministrija ir saņēmusi "Pasažieru vilciena" iesniegtos jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumus un amatpersonas ar tiem iepazīšoties tuvākajā laikā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja ministrijā.
Uz jautājumu, vai amatpersonas paspēs izvērtēt grozījumus, jo jau nākamnedēļ tie jānosūta Spānijas kompānijai "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), ministrijā atbildēja, ja būšot objektīvi apstākļi, kā iespaidā izvērtēšana varētu aizkavēties, tad tikšot sniegta informācija.
Kā ziņots, "Pasažieru vilciens" vakar informēja, ka valdes sēdē ir apstiprināti līguma par jauno pasažieru vilcienu iegādi grozījumi, kas atbilst Eiropas Komisijas (EK) prasībām, lai varētu projekta īstenošanai saņemt Eiropas līdzfinansējumu. Tika solīts, ka jau vakar līguma projekts ar grozījumiem tiks iesniegts saskaņošanai Satiksmes ministrijai un Finanšu ministrijai (FM), lai nākamnedēļ saskaņā ar "Pasažieru vilciena" valdes apstiprināto rīcības plānu varētu iesniegt Spānijas kompānijai "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF).
Šodien dienas pirmajā puse FM vēl nebija saņēmusi līguma par jauno pasažieru vilcienu iegādi grozījumus, ko vakar apstiprināja AS "Pasažieru vilciens" valde.
"Pasažieru vilciena" valde lēmusi, ka nākamnedēļ grozījumi jānosūta CAF, bet pēc līguma iesniegšanas no CAF tā vēlas sagaidīt atbildi līdz 15.jūnijam. Ja atbilde netiks sniegta vai arī tā būs noraidoša piedāvātā līguma redakcijai, AS "Pasažieru vilciens" valde līdz 22.jūnijam izstrādās jaunus priekšlikumus saistībā ar jauno vilcienu iegādi, kurus iesniegs Satiksmes ministrijā.
Pēc piektdien, 25.maijā, notikušajām sarunām EK nolemts piedāvāt Spānijas uzņēmumam CAF grozīt jauno vilcienu iepirkuma līgumu, lai varētu saņemt Eiropas Savienības (ES) finansējumu.
EK iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot PV un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.
Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).