Lielāko daļu vēlētāju melnais PR neietekmē

Pirms vēlēšanām tiek runāts, ka tiek īstenotas dažādas politiskos konkurentus nomelnojošas kampaņas, kurās tiek izplatīta negatīva informācija par citu politisko partiju kandidātiem. Vairāk nekā puse (53%) Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem atzīst, ka ir pamanījuši šādas konkurentus nomelnošanas aktivitātes. To atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia pētījums.

30% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kuriem ir LR pilsonība, atzīmē, ka nav pamanījuši politiskos konkurentus nomelnojošas akcijas, savukārt 17% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav pārliecināti, vai ir redzējuši politiķus nomelnojošas akcijas.

Piektā daļa (21%) pilsoņu, kuri ir pamanījuši kādas politisko konkurentus nomelnojošas akcijas atzīst, ka šāda informācija ietekmē viņu izvēli, par kuru partiju balsot Saeimas vēlēšanās – 5% pilsoņu noteikti ietekmē, savukārt 16% pilsoņu drīzāk ietekmē, pieņemot lēmumu par kuru politisko partiju balsot Saeimas vēlēšanās.

Tomēr lielākā daļa (72%) ekonomiski aktīvo pilsoņu, kuri ir pamanījuši politiķus nomelnojošās kampaņas, atzīmē, ka šādas aktivitātes neietekmē viņu lēmumu, par kuru partiju balsot Saeimas vēlēšanās.

7% aptaujāto nav konkrēta viedokļa vai politiķus nomelnojošās kampaņas ietekmē viņu izvēli, par kuru partiju balsot vēlēšanās.

Aptauju tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2011.gada 6. līdz 8.septembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 769 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuriem ir LR pilsonība.

Svarīgākais