Sestdiena, 4.maijs

redeem Vijolīte, Viola, Vizbulīte

arrow_right_alt Latvijā \ Politika

Oligarhu izvadītāju finansētāji saistīti ar "Vienotību"

© F64

Jūnija sākumā rīkoto Oligarhu kapusvētku finansētāju vidū ir ar Vienotības priekšvēlēšanu kampaņu saistīts uzņēmums. Tā īpašnieks noliedz, ka būtu devis jebkādus līdzekļus šā pasākuma atbalstīšanai, taču neslēpj, ka devis piekrišanu līdzekļu piešķiršanai portāla manabalss.lv izveidei.

Savukārt izvadītāji deklarējuši pamatprincipus, kuri nosaka, ka šī akcija būs bez politiķu piedalīšanās un to nesponsorēs neviena no Saeimā esošajām partijām.

Starp 8. jūnija pasākuma finansētājiem ar 488 latiem piedalījusies arī reklāmas aģentūra Inspired Communications. Uzņēmumu reģistru apkalpojošās Lursoft dati liecina, ka SIA Inspired Communications dalībnieki ir trīs, no kuriem 30 procentu pieder SIA MWG. Aiz šā nosaukuma slēpjas mediju aģentūra McCann WorldGroup, kuras 95 procentu turētājs ir Ainārs Ščipčinskis. Tieši viņš bija viens no tiem, kurš pirms 10. Saeimas vēlēšanām piedalījās Vienotības reklāmas kampaņas izstrādē.

Viņš neslēpj, ka ir informēts par Inspired darbinieka Jāņa Erta iniciēto portāla izveidi un tam piekritis sniegt arī finansiālu atbalstu, taču par to, ka šī aģentūra ir maksājusi oligarhu izvadīšanai, ir pārsteigts. «Inspired daži puiši vērsās ar lūgumu atbalstīt ideju par interneta platformas izveidi. Viņi projektēja manabalss.lv,» Neatkarīgajai stāsta A. Ščipčinskis. Uz jautājumu, vai šī aģentūra ir atbalstījusi pasākumu uz AB dambja, viņš atbild noraidoši.

Aizdomas par šīs Vienotības priekšvēlēšanu kampaņas veidotāju aģentūras iesaisti citās reklāmas aktivitātēs jau uzsvēris Saeimas deputāts Aleksands Sakovskis no Saskaņas centra frakcijas. Viņš vērsies pie ģenerālprokurora un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, norādot uz Vienotības pārstāvja ekonomikas ministra Arta Kampara vadītās ministrijas padotībā esošo Centrālās statistikas pārvaldi un a/s Latvenergo, kur ministrija ir kapitāla daļu turētāja. Tieši šīs iestādes ir slēgušas līgumus par ievērojamām summām ar tām pašām firmām, kas cieši sadarbojušās ar Vienotību priekšvēlēšanu kampaņas gaitā – ar SIA GfK Custom Research Baltic un SIA McCann Erickson Riga. Tas rada aizdomas, ka valsts pasūtījumi tiek izmantoti partijas reklāmas kampaņas veidotāju atalgošanai, norāda deputāts.