Deputāti atkārtoti lems, vai autovadītājiem atņemt tiesības pārsniedzot atļauto ātrumu virs 30 km/h

© f64.lv, Kaspars Krafts

Saeimas Juridiskā komisija šodien skatīs grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kur iesniegti priekšlikumi par iespēju atņemt tiesības uz laiku par braukšanas ātruma pārsniegšanu ar auto par vairāk nekā 30 km/h.

Komisijas sēde paredzēta plkst.10 Sarkanajā zālē Jēkaba ielā 11.

Saeimas mājaslapā publicētā tabula liecina, ka iepriekš Saeimas atbildīgā apakškomisija atbalstījusi attiecīgo priekšlikumu par iespēju uz laiku atņemt tiesības par braukšanu par no 31 kilometriem līdz 40 kilometriem stundā ātrāk nekā atļauts. To rosinājusi Iekšlietu ministrija, un tam atbalsts pausts arī Satiksmes ministrijā.

Savukārt patlaban Ceļu satiksmes likums paredz, ka tiesību atņemšanas sankcija iestājas, ja atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana pieļauta no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā.

Kā ziņots, sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" trīs dienās tika savākti vairāk nekā 11 000 parakstu pret priekšlikumu, kas paredzētu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā.

Iniciatīvas pārstāvis Modris Skudra atzīmē, ka sodiem ir jābūt pakāpeniskiem un samērīgiem. "Jāņem vērā arī reālā situācija - ja uz ceļa ir jāapdzen divas vienu aiz otras braucošas mašīnas, sevišķi jau kravas auto, tad ātrums manevra beigās visai ticami būs ap 120 km/h," skaidro iniciatīvas pārstāvis.

Tāpat tiek norādīts, ka soda bardzības dēļ ir liels risks, ka pārkāpējs mēģināšot bēgt, kas noteikti neveicināšot drošību uz ceļa.

Iepriekš tviterī kā pretarguments sodu palielināšanai tika minēta "nesakārtotā situācija" ar iespējām konstatēt, ka ir jau iebraukts apdzīvotā vietā. Dažkārt esot situācijas, ka no apkārtnes uzreiz nav redzams, ka apkārt ceļam ir sākusies apdzīvota vieta, un arī ceļa zīme par apdzīvotās vietas sākšanos var būt slikti pamanāma, piemēram, ja to aizsedz krūmi, norādījis kāds no sociālo tīklu lietotājiem.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais