Lēmums par skolas gaitu uzsākšanu no sešu gadu vecuma netiks atcelts

© Elmārs Rudzītis, f64

Ņemot vērā dažādos viedokļus, par to, vai valstī būtu jāpāriet uz sešgadīgo bērnu sūtīšanu skolā, vai tomēr jāturpina pirmsskolas apmācība, premjerministrs Valdis Dombrovskis šodien pēc tikšanās ar Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (LIZDA) norādīja, ka likumprojekta virzība pagaidām tiks apturēta, jo ir nepieciešams papildus dialogs ar LIZDA un citām ieinteresētajām pusēm.

Tas tomēr nenozīmē, ka grozījumi Izglītības likumā tiks apturēti pavisam vai atcelti. Premjera preses sekretāre Līga Krapāne uzsvēra, ka premjers uzdevis Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) izstrādāt konkrētu kārtību, kādā notiks izglītības uzsākšanas vecuma maiņa. Rīcības plāns jāizdiskutē ar LIZDA un jārūpējas par lēmuma izskaidrošanu vecākiem. Premjera pārstāve norādīja, ka arī 2010. gada budžeta projekts tiek veidots, paredzot, ka bērni nākamgad skolā ies no sešu gadu vecuma – šis lēmums nav ne apturēts, ne atcelts, bet ir nepieciešams veikt konkrētus sagatavošanās un sabiedrības informēšanas pasākumus.

Pēc tikšanās ar LIZDA V. Dombrovskis arī uzsvēra, ka finansējums izglītībai nākamgad vairs netiks samazināts. Skolotāju algas nākamgad tiks saglabātas 250 latu apmērā, turklāt par gatavošanos stundām, burtnīcu labošanu un citiem papildu pienākumiem pedagogu darbā atalgojumam tiks piemērots koeficients 1,3.

Tikšanās laikā jautājums par streiku netika skarts, taču pedagogi norāda, ka arī viņi ideju par šādu protestu nav atcēluši.

Pirms lēmuma pieņemšanas par streiku LIZDA vēl gatavojas sarunām ar IZM, tomēr arodbiedrības priekšsēdētāja Astrīda Harbacēviča pauž neticību, ka ministrija būs spējīga sniegt apmierinošas atbildes.

Latvijā

Latviešu nacionālo partizānu sīkstās un ilgās cīņas ar padomju okupantiem kopumā zināmas arī tiem, kuri par tām nav daudz interesējušies. Taču nupat kā bija atzīmējama 80. gadadiena vācu okupācijas zonā notikušai kaujai, kas “plašākā un ilgstošākā visā Latvijas nacionālās pretestības kustības vēsturē”.

Svarīgākais