Notiesātā Trukšņa pārstāvētās partijas dome vēl lems par viņa izslēgšanu

© Vladislavs Proškins / F64

Par ilggadējā Jūrmalas domes priekšsēdētāja Gata Trukšņa, kurš piektdien tika atzīts par vainīgu dienesta viltojumā, izslēgšanu vai neizslēgšanu no Latvijas Zaļās partijas (LZP) lems politiskā spēka dome, secināms no partijas valdes priekšsēdētāja Edgara Tavara sacītā aģentūrai LETA.

Ņemot vērā, ka Truksnis ir LZP domē, tad tas attiecas uz šo nodaļu - kad būs skaidrība, partija par to informēs, norādīja politiķis, vaicāts, vai Truksnis vēl aizvien ir partijas biedrs.

"Attiecībā pret tiesas spriedumu - mēs dzīvojam tiesiskā valstī, un, cik man ir zināms, Truksnis sodu ir nomaksājis," sacīja Tavars.

Plašākus komentārus LZP līderis sniegt pagaidām atteicās.

Kā ziņots, dienā, kad stājies spēkā spriedums, ar kuru ilggadējais Jūrmalas domes priekšsēdētājs Truksnis atzīts par vainīgu dienesta viltojumā, viņš ir zaudējis deputāta mandātu, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.

Truksnis mandātu zaudējis, pamatojoties uz Pašvaldības domes deputāta statusa likumu, kura 3.pantā paredzēta deputāta pilnvaru izbeigšanās pirms termiņa. Likumā teikts, ka deputāta pilnvaras izbeidzas pirms termiņa ar dienu, kad likumīgā spēkā ir stājies deputātu notiesājošs tiesas spriedums.

Uz minēto normu aģentūrai LETA norādīja arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, solot plašāku komentāru par šo situāciju sniegt pēc iepazīšanās ar tiesas spriedumu.

Truksnis piektdien aģentūrai LETA uzsvēra, ka kategoriski nepiekrīt tiesas lēmumam un nevienu dokumentu nav viltojis, kā arī nav nodarījis nekāda veida zaudējumus ne pašvaldībai, ne valstij, un neviena no izvirzītajām apsūdzībām nav bijusi pamatota.

Truksnis sacīja, ka tiesas lēmums aizliedz viņam ieņemt deputāta amatu domē šajā sasaukumā par nenotikušu komandējumu uz Daugavpili 2016.gadā, tomēr viņš turpināšot darbu jūrmalnieku labā un noteikti piedalīšoties arī nākamajās pašvaldību vēlēšanās.

Latvijā

Pirms sākt izvērtēt Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas starpziņojumu “Rail Baltica” projekta lietā, tikai viena maza piebilde: ASV starpkontinentālā dzelzceļa trasi 3077 kilometru garumā, kas savienoja ASV austrumdaļu ar Klusā okeāna piekrasti – “Pacific Railroad”, uzbūvēja sešos gados: no 1863. gada līdz 1869. gadam. Ar tā laika tehnoloģiskajām iespējām. Mēs sešos gados esam tikai dažas stacijas uzsākuši būvēt un iebetonējuši Daugavā bēdīgi slaveno pāli.

Svarīgākais