Ašeradens norāda uz lielāko diskusiju starp koalīcijas partijām Klimata ministrijas izveides sakarā

© Dmitrijs Suļžics / F64

Topošās koalīcijas partneri tuvākajās divās nedēļās turpinās diskusijas par atbildības jomas dalījumu vides jomā, aģentūrai LETA pastāstīja "Jaunās vienotības" (JV) politiķis Arvils Ašeradens.

Kā iepriekš norādījis JV līderis, Ministru prezidents Krišjānis Kariņš, koalīcijas partneriem kā diskutējams palicis jautājums, cik daudz no vides jomas tiks pārcelts no pašlaik par to atbildīgās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) uz jaunveidojamo Klimata un enerģētikas ministriju.

Ašeradens skaidroja, ka svarīga bija trešdien panāktā vienošanās ar veidojamās koalīcijas partneriem, kuri atzina, ka klimata un enerģētikas jautājumi ir ļoti nozīmīgi un ka par tiem ir jālemj vienā ministrijā.

Taču liela diskusija ir, vai Klimata ministrijai pievienot vai nu visu vidi vai arī daļu no daudzajiem vides jomas departamentiem, kas pašlaik ir VARAM, atzīmēja Ašeradens.

Piemēram, VARAM pārraudzībā esošā atkritumu apsaimniekošanas joma rada 4% klimata pārmaiņas ietekmējošās emisijas, kas nav maz, atzīmēja JV politiķis. Tas būs tālākās apspriešanas jautājums, vai attiecīgo departamentu pārcelt uz Klimata ministriju.

Tāpat vēl jāizlemj, kā starp abām ministrijām sadalīt tādas dabas aizsardzība jomas kā biotopu aizsardzība un citas vides aizsardzības "milzīgā groza" jomas, sacīja Ašeradens. Viņš norādīja, ka ir svarīgi jauno ministriju "nenogremdēt" jeb nepārslogot, tātad kādu daļu no jomām atstājot reģionālās attīstības ministrijai.

Par šiem jautājumiem tuvākajās divās nedēļās būs jāizlemj valdības deklarācijas veidošanas sarunās, pauda politiķis.

Kā ziņots, Kariņa piedāvājums par atbildības jomu sadalījumu paredz, ka Klimata un enerģētikas ministriju vadītu JV pārstāvis, savukārt līdzšinējā VARAM jeb Reģionālās attīstības un digitālo lietu ministrija būtu "Apvienotā saraksta" pārraudzībā.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais