Kariņš pārliecināts, ka topošo valdību sagaida milzu izaicinājumi

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Nākamajā valdībā "vieglo portfeļu" nebūs, šādu viedokli šorīt LTV "Rīta panorāmā" pauda "Jaunās vienotības" (JV) politiķis Krišjānis Kariņš, kurš ir uzņēmies iniciatīvu veidot jauno valdību.

Kariņš atzina, ka topošo valdību sagaida milzu izaicinājumi, jo darbs tiks sākts krīzes laikā.

Politiķis vērtēja, ka pēdējos četros gados viņa vadītā valdība milzu uzmanību veltījusi veselības aprūpes sistēmai, kur ielikta divreiz lielāka nauda nekā bija pirms tam, bet tagad sistēma esot jāsakārto.

Nākamajai valdībai būs īpaši svarīgi pievērsties iekšējās drošības un izglītības jomu sakārtošanai, savus darba uzsvarus atgādināja Kariņš.

Taujāts, kurai no partijām tiks atbildība par Veselības ministriju un vai tā savā ziņā nav kļuvusi "toksiska", jo neviens nevēlas to vadīt, Kariņš izteicās, ka viņam pašam varbūt zināma skaidrība par šo jautājumu esot, bet, kamēr partijas nav vienojušies par darāmajiem darbiem, par amatu dalīšanu viņš nerunāšot. Vienlaikus viņš nedomā, ka šis ministra amats būtu toksiskāks nekā citi, jo lieli izaicinājumi priekšā ir arī citās nozarēs.

Savukārt vaicāts, vai pati JV ir gatava uzņemties atbildību par veselības nozari, Kariņš tieši neatbildēja, sakot, ka JV varot uzņemties vadīt visu, bet nezin' vai koalīcijas partneri šādam risinājumam piekristu.

Krīzes laiks nav viegls, bet tajā ir jāveic reformas, lai no tās iznāktu laukā stiprāki, kopējo situāciju raksturoja Kariņš.

Latvijā

Aptauja, ko veica "Mars", saldumu, pārtikas produktu, mājdzīvnieku barības ražotājs un vairumtirgotājs, atklāj, ka 57% Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties pārtikas produktus, pievērš uzmanību tam, vai tie ir ražoti atbildīgi un ilgtspējīgi. Piemēram, iepazīstoties ar informāciju, kā iegūtas produkta ražošanā izmantotās izejvielas; vai iepakojums ir pārstrādājams; kā izmantotas izejvielu audzēšanai paredzētās zemes platības un ūdens resursi u.tml. Mindaugas Gutauskas, "Mars Pet Nutrition" tirgus direktors Baltijas valstīs un Ukrainā, norāda, ka šie rezultāti apliecina ilgtspējas pieaugošo nozīmi patērētāju vidū, tādējādi ilgtspējīgi ražoti produkti ne tikai pārstāv zīmola vērtības, bet arī nodrošina papildu konkurences priekšrocības.

Svarīgākais