Dzintars: Koalīcijas veidošanas sarunu temps nav tik raits, kā gribētos

© f64.lv, Ketija Keita Krastiņa

Nākamās valdošās koalīcijas veidošanas sarunu temps nav tik raits, kā gribētos, šādu viedokli Latvijas Radio pauda viens no sarunu dalībniekiem, Nacionālās apvienības (NA)  līderis Raivis Dzintars.

Koalīcijas izveides iniciatīvu ir uzņēmusies aizvadītājās Saeimas vēlēšanās uzvarējusī partija "Jaunā vienotība" (JV), kas sarunas veic ar NA, "Apvienoto sarakstu" (AS) un "Progresīvajiem". Pusēm joprojām nav vienošanās, cik plašu veidot nākamo koalīciju - JV tajā vēlas redzēt arī "Progresīvos", kam iebilst NA un AS. Paralēli puses sākušas sarunas par darāmajiem darbiem, kur lielu domstarpību neesot.

Pēc Dzintara vārdiem, sliktā ziņa par saunām esot tā, ka sarunu tempts nav tik raits, kā gribētos, piemēram, NA ar JV pagaidām bijušas sarunas tikai par trīs nozaru tēmām, kas ir salīdzinoši maz. Savukārt labā ziņa esot tā, ka tajās jomās, par kurām runāts, principu līmenī viedokļi sakrīt.

NA politiķa skatījumā, ir visi nosacījumi, lai koalīcijas veidošanas sarunās virzītos uz vienošanos ātrāk. Viņaprāt, nebūšot veselīgi, ka tūlīt darbu sāks jaunā Saeima, bet vienošanās par valdību vēl nav.

Dzintaram esot maz šaubu, ka koalīciju veidos tikai trīs Saeimā ievēlētie spēki - JV, NA un AS. Taujāts, ko NA darīs, ja JV tomēr uzstās uz "Progresīvo" iekļaušanu koalīcijā, Dzintars tieši neatbildēja, paužot viedokli, ka JV pozīcija attiecībā uz "Progresīvajiem" esot tikai taktisks solis bez mērķa šādu četru partiju koalīciju tiešām panākt.

Viņa skatījumā, JV aizstāv "Progresīvo" iekļaušanu koalīcijā, lai panāktu lielāku kopējo ietekmi koalīcijā, kā arī tas varot būt taktisks manevrs sarunu laikā, lai iegūtu tajās labākas pozīcijas kādos jautājumos.

JV jaunajā Saeimas sasaukumā ieguvusi 26 mandātus, AS - 15, NA - 13, bet "Progresīvie" - desmit, tātad ar "Progresīvajiem" koalīcijai parlamentā būtu 64 balsis, bet bez - 54.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais