TIEŠRAIDE: Saeima lemj par izmaiņām Ceļu satiksmes likumā

© f64.lv, Kaspars Krafts

Saeima šodien lems par "Saskaņas" frakcijas piedāvāto grozījumu Ceļu satiksmes likumā nodošanu parlamenta Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, kas paredzētu, ka ar velosipēdiem un elektroskrejriteņiem atļauts pārvietoties tikai pa brauktuvi un velosipēdu ceļiem.

Šobrīd likums nosaka, ka piedalīties ceļu satiksmē ar velosipēdu patstāvīgi personai vecumā no 10 līdz 17 gadiem atļauts, ja tai ir velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības, savukārt personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, velosipēda vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nav nepieciešamas.

Opozīcijas pārstāvji piedāvā pēdējo teikumu papildināt ar normu, ka pilngadīgām personām atļauts ar velosipēdu piedalīties ceļu satiksmē tikai pa brauktuvi un velosipēdu ceļiem.

Šādu pat papildinājumu "Saskaņas" deputāti sagatavojuši arī likuma normai par elektroskrejriteņiem.

Minēto grozījumu iniciators bijis deputāts Artūrs Rubiks (S), kurš stāstīja, ka likumprojekta galvenā ideja ir rūpēties par gājēju drošību. Viņaprāt, pilngadīgiem velosipēdistiem un elektroskrejriteņu vadītājiem ir jāpārvietojas tikai pa brauktuvi vai velosipēdu ceļiem, lai netraumētu gājējus.

Rubiks atzīmēja, ka izmaiņas likumdošanā jau ir ieviestas, piemēram, uz šiem elektroskūteriem aizliegts pārvietoties divatā, kā arī tos izmantot aizliegts bērniem jaunākiem par 14 gadiem, tomēr pieredze rādot, ka cilvēki aizvien šos noteikumus pārkāpj un turpina braukt pa diviem, kā arī novērots, ka tos izmanto bērni.

Tāpat parlamentārietis teica, ka elektroskrejriteņu uz ielām kļūst arvien vairāk, kā arī pēdējā laikā pieaudzis gūto traumu skaits, tāpēc, viņaprāt, nepieciešams papildināt Ceļu satiksmes likumu ar šādiem noteikumiem.

Ar Saeimas šodienas darba kārtību iespējams iepazīties šeit!

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais