Saeima šodien otrajā lasījumā kā steidzamus pieņēma grozījumus likumā "Par autoceļiem", kuri noteiks kārtību, kādā tiks veikta ceļu posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi, jeb tā saucamo "melno punktu" klasificēšana un kādā veidā par šiem posmiem tiks informēta sabiedrība.
Likuma grozījumi nepieciešami, lai radītu tiesisko pamatu Ministru kabineta noteikumu "Kārtība, kādā tiek veikta ceļu posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi, klasificēšana un ceļu tīkla drošības klasificēšana Eiropas ceļu tīklā" izstrādāšanai.
Patlaban Ceļu satiksmes likumā noteikts, ka ceļa pārvaldītāja pienākums ir nodrošināt, lai tiktu analizēti ceļu satiksmes negadījumi, tādējādi pastāvīgi pilnveidojot satiksmes organizāciju. Vienlaikus neviens spēkā esošais normatīvais akts nenosaka, kā būtu apkopojama iegūtā informācija un kā par paaugstinātas bīstamības ceļu posmiem jeb "melnajiem punktiem" jāinformē sabiedrība.
Eiropas Parlamenta un Eiropas Padomes direktīva par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību nosaka, ka dalībvalstīm jānodrošina tādu ceļa posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi, klasificēšana, tāpēc nepieciešams izstrādāt pieminēto ceļa posmu novērtēšanas un klasificēšanas kārtību.
Noteikumu izstrādāšanai nepieciešams deleģējums likumā "Par autoceļiem".
Grozījumi likumā arī paredz, ka pašvaldības ar saistošajiem noteikumiem varēs paredzēt maksas iekasēšanu par automašīnu stāvēšanu uz ielām.
Grozījumos noteikts: pašvaldība ar saistošajiem noteikumiem var paredzēt, ka par transporta novietošanu uz pašvaldību autoceļa vai ielas stāvēšanai var iekasēt maksu.
Šajos pašvaldības saistošajos noteikumos būs norādāms attiecīgais autoceļš vai iela vai to posmi, noteikts laiks, kurā stāvēšanai novietotā transportlīdzekļa atrašanās uz pašvaldības ceļa vai ielas ir par maksu, piemēram, noteikts diennakts, nedēļas laiks, kā arī būs jānorāda maksas apmērs un tās iekasēšanas kārtība.
Plānots, ka šī likuma norma spēkā stāsies no 2011.gada 1.janvāra.