Saeimas opozīcija satraukta par ''Papardes zieda'' saistību ar Sorosu

© F64

11 Saeimas opozīcijas deputāti iesnieguši pieprasījumu Ministru prezidentam Mārim Kučinskim (ZZS) par biedrības "Papardes zieds" interešu aizstāvības pasākumiem tā dēvēto "tikumības grozījumu" atcelšanai, informēja Saeimas deputāte Jūlija Stepaņenko (S).

Deputātus satrauc biedrības saistība ar Džordža Sorosa dibināto fondu.

Pēc pieprasījuma var noprast, ka deputātus satrauc biedrības saistība ar Džordža Sorosa dibināto Starptautisko fondu "Open Society Foundations", kurš pērn biedrību atbalstīja ar 61 529 eiro, kas bija apmēram 23% no biedrības ieņēmumiem.

Pieprasījumā pausts, ka deputātus satrauc pēdējā laikā notikušie pasākumi, kas aicināja veikt izmaiņas Izglītības likuma 10.1.pantā. "Minētie pasākumi ir daļa no informatīvās kampaņas, ko biedrība "Papardes zieds" par Latvijas valsts budžeta un "Open Society Foundations" līdzekļiem īsteno, kopš tika pieņemti attiecīgie grozījumi Izglītības likumā," teikts pieprasījumā.

Saeimas deputāti pieprasa Kučinski izvērtēt, vai biedrības aktivitātes, kuras ir apmaksātas no organizācijas "Open Society Foundation", nav uzskatāmas par iejaukšanos Latvijas valsts iekšējās lietās.

Savukārt biedrības "Papardes zieds" vadītāja Iveta Ķelle norādīja, ka biedrības intereses ir Latvijas tautas, jo īpaši jauniešu, seksuālā un reproduktīvā veselība. Grozījumi, kuri 2015.gadā parādījās Izglītības likumā, veicināja to, ka skolās pedagogi sāka baidīties par šīm tēmām runāt, jo bija gadījumi, kad vecāki protestēja par to, ka bērni tiek izglītoti, skaidroja Ķelle.

Viņa norādīja, ka patlaban pieejamā statistika parāda, ka politiķu centieni bērnus pasargāt no informācijas, kas viņiem varētu būt kaitīga, piemēram, seksualitātes un pornogrāfijas jautājumiem, nav devuši cerētos rezultātus. "Jauniešu veselība ir katastrofāli pasliktinājusies," piebilda Ķelle.

Pēc viņas paustā, "Papardes zieds" kā nevalstiska organizācija tic Eiropas, Pasaules Veselības organizācijas un Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas (UNESCO) vērtībām un ieteikumiem, kuros teikts, - ja mēs gribam veselu nākamo paaudzi, jādomā par jauniešu veselības jautājumiem.

Ķelle sacīja, ka "Papardes zieds" līdzekļus savas darbības nodrošināšanai meklē no tādām organizācijām un institūcijām, kuras varētu biedrību atbalstīt centienos uzlabot jauniešu reproduktīvo veselību, kā arī panākt izmaiņas likumos vai normatīvus, kas ierobežo bērnu piekļuvi informācijai, kas viņiem ļautu augt veseliem un drošā vidē.

Biedrības vadītāja skaidroja, ka "Papardes zieds" izmantojis iespēju piedalīties Latvijā organizētos iepirkumos, lai saņemtu finansējumu, kā arī meklējis finansējumu ārpus Latvijas.

Vienlaikus Ķelle uzsvēra, ka "Papardes zieds" strādā ļoti atklāti, tāpēc ikviens Latvijas pilsonis, ieejot biedrības mājaslapā, var redzēt, kādi ir biedrības projekti un to finansētāji.

Ķelle teica, ka īpaši ar skaidrojumu pie premjera biedrība nevērsīsies, tomēr, ja Kučinskis vai ministrijas un Saeimas pārstāvji lūgs tikties, viņa ar lielāko prieku ir gatava skaidrot biedrības pozīciju.

Jau ziņots, ka pagājušajā nedēļā aptuveni 50 cilvēki piedalījās pie Saeimas notikušajā pasākumā "Latvijas nezināšanu diena", kurā bija vērsta uzmanība tā dēvēto "tikumības grozījumu" jeb grozījumu Izglītības likuma 10.1 pantā negatīvo ietekmi uz skolēnu zināšanām.

Pasākuma vietā bija izvietoti vairāki skolas mācību galdi ar krēsliem, tāpat klātesošie bija ieradušies ar plakātiem, uz kuriem rakstīts "Es negribu dzīvot sabiedrībā, kurā klusēšana ir zelts", "Par skolu bez cenzūras", "Attiecības: Bērniem ir tiesības zināt nevis nezināt" un citiem.

Kā ziņots, Saeima pieņēmusi grozījumus Izglītības likumā, nosakot, ka izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, īpaši tādām kā laulība un ģimene.

Tāpat likums paredz, ka izglītības iestādēm, izņemot augstskolas, ir jāaizsargā izglītojamo no tādas informācijas un metodēm izglītības un audzināšanas procesā, kas neatbilst likuma mērķī ietvertajai izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai.

Svarīgākais