Prezidenta kanceleja tiesas spriedumu nepārsūdzēs un sniegs atbildes uz vairākiem Lapsas jautājumiem

Valsts prezidenta kanceleja nepārsūdzēs Administratīvās rajona tiesas spriedumu un atbildēs uz 2008.gadā žurnālista Lato Lapsas iesniegumā uzdotajiem jautājumiem par kancelejas tēriņiem.

LETA jau ziņoja, ka tiesa daļēji apmierināja Lapsas pieteikumu un uzdeva Prezidenta kancelejai atbildēt uz vairākiem 2008.gada iesniegumos uzdotajiem jautājumiem par kancelejas tēriņiem.

Kancelejai tikusi uzdota virkne jautājumu, tostarp par motivāciju līgumam ar SIA "Irmas Kalniņas konsultācija, Etiķete un protokols profesionāļiem", kā arī par to, kādas summas kanceleja 2009.gadā grasās tērēt "deju stundām, kā arī kancelejas darbinieku valodas apmācībām, galda un ģērbšanās kultūras uzlabošanai".

Administratīvā rajona tiesa spriedumā atzina, ka Valsts prezidenta kanceleja ir sniegusi atbildes tikai uz diviem no kopumā septiņiem jautājumiem, uz kuriem tiesas ceļā atbildes vēlējās saņemt žurnālists.

Par prettiesisku atzīta Valsts prezidenta kancelejas faktiskā rīcība - informācijas nesniegšana uz Lapsas uzdotajiem 2008.gada 7.oktobra jautājumiem, kas "iesniegumā atzīmēti ar kārtas numuriem 2, 3, 6, 7 un 8", un tiesa uzdevusi 30 dienu laikā pēc sprieduma spēkā stāšanās Valsts prezidenta kancelejai uz tiem atbildēt.

Aģentūras LETA rīcībā esošajā spriedumā nav konkretizēti jautājumi, uz kuriem tiesa Prezidenta kancelejai uzdevusi atbildēt. No sprieduma izriet, ka jautājumi cita starpā uzdoti saistībā ar individuālo komersantu sniegtajiem pakalpojumiem un Ārlietu ministrijas Valsts protokola kompetences un funkciju robežām.

Arī Lapsa aģentūrai LETA iepriekš šos pirms gandrīz diviem gadiem uzdotos jautājumus nekonkretizēja, sakot, ka iesniegumos bijusi virkne Valsts prezidenta kancelejas izdevumu pozīciju, par kurām viņš interesējies, bet kanceleja "ne visai gribēja atbildēt".

Administratīvā rajona tiesa ar 26.maija spriedumu arī izbeigusi tiesvedību Lapsas pieteikumā par Valsts prezidenta kancelejas faktisko rīcību - atbildes nesniegšanu pēc būtības uz 2008.gada 18.jūlija iesniegumu, bet pārējā daļā žurnālista pieteikums noraidīts.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais